كمیته بین‌المللی صلیب سرخ 20 نفر را كه در جریان خشونت‌های بین قوم‌های تبو و زوای زخمی‌شده‌بودند، همراه خانواده‌هایشان به بیمارستان‌های طرابلس منتقل‌كردند.

سلامت نیوز : در پی درگیری‌های اخیر در الكفره، جنوب شرقی لیبی،كمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ خارج‌سازی 28 بیمار و زخمی را آغاز كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، وزارت‌خانه‌های بهداشت و دفاع لیبی با تامین هواپیما برای انتقال بیماران از این عملیات پشتیبانی كردند.

پیش‌تر، گروهی از كمیته بین‌المللی صلیب سرخ 20 نفر را كه در جریان خشونت‌های بین قوم‌های تبو و زوای زخمی‌شده‌بودند، همراه خانواده‌هایشان به بیمارستان‌های طرابلس منتقل‌كردند.

این عملیات در ادامه جریان انتقال هشت بیمار یا زخمیِ نیازمند به مداوای بیشتر پزشكی بود كه همراه اعضای خانواده‌شان در سوم اسفند‌ماه به طرابلس و بنغازی منتقل شدند.

سرپرست گروه كمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ، برونو هاسكویینه، اظهار داشت: «ما به درخواست هر دو طرف همینطور وزارت بهداشت آمدیم. به دلیل شرایط امنیتی، تعدادی از مصدومین قادر به دریافت مراقبت‌های درمانی نبودند. ما كمك‌‌های فوری پزشكی و خدمات خود را به عنوان یك میانجی بی‌طرف ارائه كردیم. پس از گفت‌وگوهای فشرده، تمامی طرف‌های درگیر توافق كردند تا به كمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ اجازه‌ی خارج كردن بیماران و زخمیان را بدهند: ابتدا پنج نفر از قوم تبو و سه نفر از قوم زوای، سپس 20 نفر باقیمانده‌ی دیگر از تبو.» كارمندان پزشكی كمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ اطمینان یافتند كه وضعیت بیماران ثبات كافی جهت انتقال را داشته و خود نیز خواهان انتقال هستند.

در روزهای اخیر، كمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ‌ تجهیزات پزشكی كافی برای مداوای 50 بیمار را به بیمارستان الكفره فرستاده‌است و شش كیت پانسمان را برای بیمارستان صحرایی در منطقه‌ی تبو فراهم كرده‌‌ است.

هاسكویینه گفت: «در حال حاضر شلیك‌های كمتر است ولی موقعیت در الكفره هم‌چنان وخیم است. كمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ برای پاسخ به دیگر نیازهای بشردوستانه‌ی در منطقه باقی می‌ماند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha