سلامت نیوز : رئیس انجمن نفرولوژی ایران شعار روز جهانی کلیه را «اهدای کلیه، اهدای زندگی» برای فرهنگ‌سازی و ترویج افراد برای نجات بیماران اعلام کرد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ عزت‌الله عبدی به مناسبت روز جهانی کلیه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۴ تا ۵ سال گذشته انجمن جهانی بیماری‌های کلیه (نفرولوژی) برای پیشبرد اهداف آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و ارتقاء سلامت در کشور‌ها یک روز را به عنوان روز کلیه نامگذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله نیز پیرو سال‌های گذشته یک مورد در زمینه بیماری‌های شایع کلیه مورد اهمیت و اولویت قرار گرفته می‌شود افزود: در 3 سال گذشته فشار خون و بیماری‌های کلیه، قلب و بیماری‌های کلیه و امسال نیز شعار افزایش امکان اهدای کلیه جهت بیماران کلیوی با عنوان (اهدای کلیه، اهدای زندگی) نامگذاری شده است.

عبدی ادامه داد: انجمن نفرولوژی ایران نیز به طور فعال مانند که در گذشته که نوآوری‌های متعددی از جمله قهرمانی 2 نفر از پیوندی‌های کلیه داشته است. فعالیت های مختلفی را در روز جهانی کلیه از سال‌های گذشته انجام داده و امسال نیز که با شعار اهدای کلیه، اهدای زندگی عنوان شده است فعالیت‌های اطلاع‌رسانی خود را انجام می‌دهند.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران تصریح کرد: امسال نیز در همایشی در بیمارستان امام خمینی (ره) با دعوت از اهداء کنندگان خانواده‌های افراد مرگ مغزی و افراد زنده‌ای که کلیه خود را به دیگران از جمله فرزند یا همسر اهدا کرده‌اند تقدیر و تندیسی به آنها ارائه می‌شود.

عبدی خاطر نشان کرد: همچنین در روز پنجشنبه 18 اسفند که روز جهانی کلیه نیز نامگذاری شده است یک کارخانه دارو‌سازی که فرایند راه‌اندازی دارویی در زمینه بیماری‌های کلیه را با دعوت از مسئولان کشوری حوزه پزشکی و همچنین نفرولوژییست‌ها خواهیم داشت و در ادامه نیز برنامه‌ای نیز در بنیاد بیماری‌های خاص در روزهای آینده اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha