یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 43388
سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گل پنیرک ضد درد، ضد التهاب، ضد سرفه و رفع کننده گرفتگی صداست.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس ، فراز مجاز اظهار داشت: گل پنیرک گیاهی است که در طب سنتی کاربرد فراوان دارد این گیاه به صورت خودرو رشد می‌کند و در برخی از مناطق این گیاه را کشت می‌کنند.

وی ادامه داد: گل پنیرک در دنیا مصارف زیادی دارد البته بیشتر به دلیل موسیلاز و مواد لعاب‌داری که در گل پنیرک وجود دارد از آن استفاده می‌کنند و در مجموع 10 درصد از این گیاه را مواد لعاب‌دار تشکیل می‌دهد.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: از خواص مهم گل پنیرک می‌توان به ضد سرفه، ضد عفونت، ضد سرماخوردگی و ناراحتی‌های گلو و دهان اشاره کرد.

مجاز عنوان کرد: در طب سنتی گل پنیرک اثرات ضداسهالی خوبی دارد و می‌توان 2 تا ۳ گرم از این گیاه را به صورت دم کردنی استفاده کرد. البته از جوشیدن این گیاه باید پرهیز کرد چرا که موجب از بین رفتن مواد لعاب‌دار و موسیلازی گل پنیرک شده و ترکیبات آن تغییر پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گل پنیرکی که در ایران استفاده می‌شود مشابه گیاه اروپایی است، بیان کرد: در اصل گل پنیرک در کشورهای اروپایی کشت می‌شود و گیاهی که در ایران به عنوان گل پنیرک در عطاری‌ها به فروش می‌رسد مشابه نوع اروپایی است و خواص آن را دارد.

مجاز اظهار کرد: برگهای گیاه گل پنیرک خاصیت بیشتری دارد و ترکیبات رنگی مفیدی در آن وجود ددارد. گل پنیرک خلط‌آور و رفع‌کننده گرفتگی صداست همچنین این گیاه ضد درد، ضد التهاب، ضد برونشیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha