سلامت نیوز: مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سوء مصرف مواد محرک رو به افزایش است اما تعابیری مانند ایجاد سونامی مواد محرک (شیشه) در کشور، تبلیغات و ادعاهای احساسی و غیر علمی است که می‌تواند آسیب زننده باشد.

محمدباقر صابری زفرقندی درگفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ما به عنوان سیاستگذار راجع به افراط و تفریط در حوزه اطلاع‌رسانی مواد مخدر نگرانیم. گاهی اوقات‌ یک معتاد باسابقه نه چندان درخشان را به عنوان قهرمان به مردم معرفی می‌کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر آینده مصرف کنندگان مواد مخدر را آن قدر تیره و تار نشان می‌دهیم که فرد در حال مصرف می‌بیند این گونه نیست، تصور می‌کند این تبلیغات دروغ است. بنابراین باید متناسب با شرایط و مخاطب پیام تنظیم و ارسال شود.

صابری زفرقندی آمار رسمی تعداد معتادان به مواد مخدر را همان چیزی دانست که ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌کند و افزود: مراجعان به مراکز مسمومیت‌های دارویی و عوارض ناشی از داروهای محرک‌ها نشان می‌دهد که سوء مصرف مواد محرک در کشور دارای یک روند نسبتاً رو به افزایش دارد که این جای نگرانی دارد، کشور باید در این مقوله مداخله خود را افزایش دهد.

مدیرکل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: روند افزایش مواد محرک معادل کشورهای دیگر است و یک روند عجیب و غریب نیست. این بدان معناست که تعابیری تحت عنوان ایجاد سونامی مواد محرک در کشور، تبلیغات و ادعاهای احساسی و غیر علمی است که می‌تواند آسیب زننده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha