سلامت نیوز: رئیس انجمن نفرولو‍ژی ایران گفت: خط تولید داروی نئورال برای بیماران کلیوی هفته آینده همزمان با روز جهانی کلیه راه اندازی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ‌دکتر عزت‌الله عبدی در نشست خبری روز جهانی کلیه که امروز در انجمن نفرولوژی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی کلیه «اهدای عضو، اهدای زندگی» انتخاب شده است گفت: در همین راستا انجمن جهانی بیماریهای کلیه تصمیم گرفته برای افزایش اهدای کلیه از افراد فامیل و غیر فامیل به بیماران مبتلا به نارسایی کلیه تبلیغ نماید.
وی با بیان اینکه انجمن نفرولوژی ایران به مناسبت روز جهانی کلیه از اهداء کنندگان کلیه قدردانی خواهد کرد یادآور شد: به همین مناسبت خط تولید داروی نئورال تحت لیسانس افتتاح خواهد شد.
دکتر عبدی یادآور شد: در بین افراد پیوندی معمولا پس از ۷ تا ۱۰ سال پس از پیوند کلیه نیامند پیوند مجدد خواهند بود که در این عرصه بسیاری از افراد به دلیل ابتلا به بیماریهای قلبی و... فوت می‌کنند که علل این نوع مرگ‌ها را نمی‌توان به پیوند کلیه مرتبط دانست.
رئیس انجمن نفرولو‍ژی در پایان با بیان اینکه انجمن جهانی بیماران کلیه پیشنهاد تولید داروهای ژنریک را به کشورهای عضو ارائه نموده است خاطرنشان کرد: آمار پیوند کلیه در سال ۶۵ حدود ۱۰۰ پیوند بوده که همه از افراد فامیل انجام شده است در حالی که به مرور به سمت پیوندافراد غیر فامیل رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha