یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 43399

اسید فسفریك موجود در غذای آماده بعنوان مواد نگهدارنده، باعث پوكی استخوان می شود.

سلامت نیوز: یك كارشناس امور تغذیه در اصفهان گفت: غذای آماده مانند كنسرو بدلیل داشتن مواد نگهدارنده، بیش از دو بار در ماه استفاده نشود.

مینو اسلامی فر درحاشیه نهمین نمایشگاه صنایع غذایی اصفهان در گفتگو با ایرنا افزود: اسید فسفریك موجود در غذای آماده بعنوان مواد نگهدارنده، باعث پوكی استخوان می شود.

وی تاكید كرد: كسانی كه بطور مكرر از غذای آماده استفاده می كنند لازم است بتدریج مصرف آن را كم كنند و به یك الی دو بار در ماه برسانند.

وی با بیان اینكه نمك زیاد در این غذاها برای كسانی كه فشار خون بالا دارند، مضر است، افزود: توصیه می شود كودكان از مصرف این غذاها به علت عادت كردن به نمك آن منع شوند زیرا در آینده برای آنها مشكل ساز می شود.

به گفته اسلامی فر، از سوسیس، كالباس و فرآورده های گوشتی مانند همبرگر با شاخص 75 درصد به بالا استفاده شود زیرا درصد بالای گوشت در این مواد باعث دفع نگهدارنده ها می شود.

وی افزود:مصرف فرآورده های گوشتی كمتر از 75 درصد بدلیل داشتن میزان بالای 'نیتریت'، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

این كارشناس تاكید كرد: هنگام خرید غذاهای آماده به برچسب آن دقت و به میزان مواد بكار رفته در آن توجه شود.

اسلامی فر با بیان اینكه مصرف لبنیات، بهترین جایگزین غذاهای آماده و فست فودهاست، افزود: مصرف برخی لبنیات مانند ماست در كنار گوشت توصیه می شود زیرا خاصیت اسیدی ماست، جذب آهن در بدن را سهولت می بخشد.

این كارشناس تغذیه،مصرف شیر و لبنیات كم چرب را در كاهش وزن موثر دانست و اظهار داشت: درصد پایین چربی اشباع شده در شیر و لبنیات كم چرب، جذب كلسیم را بالا می برد و كلسیم نیز در كاهش وزن بسیار موثر است.

به گفته اسلامی فر، شیر با چربی بالای دو درصد بعنوان شیر پرچرب محسوب می شود.

وی با بیان اینكه شیرهای پاستوریزه بهتر از استریلیزه است، تصریح كرد: شیرهای پاستوریزه بدلیل اینكه فرایندهای حرارتی كمتری دارد، دارای ارزش غذایی بیشتری نسبت به شیرهای استریلیزه است.

این كارشناس امور تغذیه با بیان اینكه بهتر است شیر همراه با میوه استفاده شود، تصریح كرد: بدلیل وجود'لاكتوز' در شیر، هضم آن برای معده بطور مستقیم سخت است اما اگر با میوه همراه باشد، معده آن را راحت تر هضم می كند.

نهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی، فست فودها و خدمات وابسته با حضور بیش از 60 شركت تا هفتم اسفندماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی

شهرستان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha