سلامت نیوز: در ده ماهه امسال سه هزار و پنج نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سه هزار و ۶۵۶ نفری که در مدت مشابه سال قبل بر اثر اعتیاد جان باخته بودند، ۸. ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل فوت شدگان ناشی از اعتیاد در ده ماهه امسال دو هزار و ۸۳۲ نفر مرد و ۱۷۳ نفر زن بودند.

با وجود سیر صعودی آمار مرگ ناشی از اعتیاد در سال‌های ۸۰ تا ۸۴ و وقوع بیش از چهار هزار قربانی سوءمصرف مواد مخدر به طور متوسط، بین سال های۸۲ تا ۸۷، این آمار با کاهش قابل توجه در سال ۸۸ به زیر چهار هزار نفر رسید به نحوی که در این سال سه هزار و ۷۹۸ مرگ ناشی از اعتیاد ثبت شده است.

این روند کاهش در سال‌های ۸۹ و ۹۰ نیز ادامه داشت به طوری که آمار مرگ ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در سال ۸۹ نسبت به سال قبل از آن ۳. ۷ درصد و در ده ماهه سال ۹۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۸. ۱۷ کاهش یافت.

گفتنی است در ۱۰ ماهه امسال بیشترین مرگ ناشی از اعتیاد به ترتیب با ۸۲۹ نفر (۷۸۸ مرد و ۴۱ زن) در استان تهران، ۳۰۱ نفر (۲۸۲ مرد و ۱۹ زن) در استان اصفهان و ۲۰۱ نفر (۱۸۴ مرد و ۱۷ زن) در استان فارس ثبت شده است، همچنین کمترین آمار مرگ ناشی از اعتیاد به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی (۸ نفر)، کردستان (۱۱) و ایلام (۱۲ نفر) گزارش شده است.

بر اساس آمارهای موجود به طور کلی در دهه ۸۰، ۳۹ هزار و ۶۰۲ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان باخته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha