سلامت نیوز : پژوهشگران سوئدی در تحقیقات جدید خود دریافتند که ایده آل ترین راه برای از بین بردن ترس از دندانپزشکی خنده، طنز و خوشبینی است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، روشن شده است که نیمی از افراد بالغ تا حد معینی از دندانپزشک می ترسند و 5 درصد آنها نیز ترس زیادی دارند اما با این وجود، همه آنها به طور منظم به دندانپزشک مراجعه می کنند.

پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ دریافتند فاکتورهای مهمی در مدیریت ترس و اضطراب در جریان مراجعه به دندانپزشک وجود دارد که شامل خوشبینی و گفتن نکات طنز و خنده در جریان ارتباط بین فرد و دندانپزشک یا دستیاران است.

پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ از شماری از افراد خواستند تا به تعدادی سوال درباره پنچ شیوه اصلی مورد استفاده بیمار برای کاستن از ترس خود از دندانپزشک پاسخ دهند که نتایج روشن کرد بهترین شیوه خوشبینی و فکر کردن به موضوعات خنده دارد یا مثبت است.

خانم جنی پیرسون پژوهشگر در بیانیه ای گفت: تحقیقات ثابت کرده است که خوشبینانه فکر کردن افراد در طول درمان به سود آنها است و به این افراد کمک می کند که منتظم تر به دندانپزشک خود مراجعه کنند.

پژوهشگران همچنین در جریان گفتگوی خود با افراد کشف کردند که طنز و خنده عامل مهی برای مقابله با ترس در جریان مراجعه به دندانپزشک است.

پیرسون گفت: دغدغه های روانی می تواند از طریق طنز و خنده رفع شود و نوعی برابری بین بیمار و دندانپزشک ایجاد کرده و در نتیجه موجب کاهش اضطراب و افزایش روحیه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha