معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بروز سرفه های قطاری، ایست تنفسی و تشنج را از عوارض ابتلاء به بیماری سیاه سرفه برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دکتر رضا سعیدی در حاشیه کارگاه منطقه ای سیاه سرفه با اشاره به اینکه  عمدتا سیاه سرفه به بیماری اطفال شناخته شده استف خاطر نشان کرد: 90درصد مرگ های ناشی از سیاه سرفه در کودکان زیر یک سال اتفاق می افتد و 60 تا 70درصد بستری در این بیماری مربوط به کودکان است.

بیشتر بدانید: سرفه‌های شدید و طولانی نشانه سیاه سرفه است


وی سرفه های پشت سرهم، تب شدید و سوء تغذیه را از دیگر علائم این بیماری در کودکان برشمرد و گفت: این بیماری در افراد بزرگسال به صورت خفیف تر و به صورت سرفه های بیشتر از دو هفته دیده می شود و عوارض آن نسبت به کودکان بسیار کمتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار و ارقام به دست آمده تعداد مبتلایان به بیماری سیاه سرفه در بسیاری از کشورهای جهان افزایش یافته است، اظهار داشت: در استان خراسان رضوی از ابتدای امسال تا کنون تعداد شش بیمار مبتلا با آزمایشات انجام شده از میان 28 مورد مشکوک شناسایی شده اند.

گفتنی است: کارگاه منطقه ای سیاه سرفه با حضور 385 نفر از متخصصان، پزشکان و کارشناسان در سالن شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

در این کارگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انستیتو پاستور ایران آخرین اطلاعات مربوط به نظام مراقبتهای بیماری سیاه سرفه، علائم بالینی، تشخیص و درمان بیماری، تشیص آزمایشگاهی و روش های نمونه گیری را ارائه دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha