برخی اقتصاددانان درآمد و وضعیت اقتصادی مطلوب را عاملی برای نشاط می‌دانند و معتقدند در کشورها، افراد غنی و ثروتمند به طور متوسط از افراد فقیر شادتر هستند.

سلامت نیوز : برخی اقتصاددانان درآمد و وضعیت اقتصادی مطلوب را عاملی برای نشاط می‌دانند و معتقدند در کشورها، افراد غنی و ثروتمند به طور متوسط از افراد فقیر شادتر هستند.

برخی اقتصاددانان درآمد و وضعیت اقتصادی مطلوب را عاملی برای نشاط می‌دانند و معتقدند در کشورها، افراد غنی و ثروتمند به طور متوسط از افراد فقیر شادتر هستند. از این منظر نشاط انسان با افزایش ثروت افزایش می‌یابد و کاهش ثروت، شادی را می‌کاهد.

در سطح ملی و بین المللی نیز، درباره وضعیت اقتصادی کشورها و میزان نشاط مردم آن‌ها تحقیقاتی شده است. گزارشات نشان می‌دهد بین تولید ناخالص ملی سرانه و میزان نشاط افراد جامعه رابطه مستقیم دارد و افزایش درآمد ملی نشاط مردم را افزایش می‌دهد.

برخی از صاحبنظران نیز معتقدند این ارتباط در بین اقشار کم درآمد بیشتر است؛ یعنی درآمد تا اندازه‌ای نیازهای مادی افراد را برطرف می‌سازد بر نشاط تاثیر دارد. ولی درآمد بیش از حد مورد نیاز نشاط را افزایش نمی‌دهد.

برای مطالعه رابطه نشاط و ثروت بررسی‌های مختلفی شده است. نتایج نشان می‌دهد که افراد خیلی زود به سطح درآمد خود عادت می‌کنند. دلیل دیگر این است که اکثر مردم درآمد و دارایی خود را با درآمد و دارایی دیگران مقایسه می‌کنند و دلیل سوم این است که ثروت شاید برای زندگی مفید باشد، اما انسان نیازهای دیگر به جز نیازهای مادی دارد.

البته وجود بیکاری، حتی برای کسانی که به کار اشتغال دارند استرس آور نشاط‌‌ زداست و از مهترین دلایل آن ترس از بیکار شدن است.


منبع : برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha