اثربخشی این قرص‌ها بیش از 99 درصد است

سلامت نیوز : رییس اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت از بررسی قرص‌های پیشگیری از بارداری با استروژن پایین‌تر به منظور قرار گرفتن در برنامه تنظیم خانواده كشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر محمد اسلامی ، گفت: قرص‌های پیشگیری از بارداری كه در حال بررسی است قرص‌هایی هستند كه هورمون و ماده موثره آن از قرص‌های موجود در بازار مقداری كمتر است.

وی افزود: این قرص‌های پیشگیری از بارداری با استروژن كمتر از نظر اثربخشی تفاوتی با قرص‌های كنونی ندارند و هر دوی این قرص‌ها بیش از 99 درصد اثربخشی دارند.

دكتر اسلامی ادامه داد: اگر نتایج بررسی‌ها ثابت كند كه عوارض جانبی این قرص‌ها كمتر از قرص‌های كنونی است و استفاده از آن برای متقاضیان راحت‌تر است، این قرص‌ها در طول فاصله زمانی جایگزین قرص‌های قبلی می‌شوند.

وی ادامه داد: انتخاب استفاده از هر كدام از این قرص‌ها بر عهده مردم گذاشته می‌شود. سلیقه و خواسته مردم مشخص می‌كند كه از هر كدام از انواع این قرص‌ها چه میزان تهیه كنیم.

رییس اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: جمع‌آوری نمونه برای بررسی این قرص‌ها حداقل شش ماه به طول انجامید. پس از آن نیز بحث تجزیه و تحلیل نمونه‌ها مطرح است.

دكتر اسلامی با تاكید بر لزوم تنوع در روش‌های پیشگیری از بارداری به منظور گسترش دامنه انتخاب گیرندگان خدمات تنظیم خانواده، گفت: هر چه تعداد روش‌های پیشگیری از بارداری متنوع‌تر باشد، سلایق مراجعه‌ كنندگان بیشتر تامین می‌شود؛ چرا كه نیاز افراد با یكدیگر متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha