سلامت نیوز : دریافت انرژی بیش از حد نیاز موجب چاقی می شود و افزایش وزن و چاقی یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت دكتر زهرا عبداللهی معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه افزایش وزن سبب افزایش کار قلب می‌شود اظهار داشت: فشارخون بر اثر وزن اضافی، بالا می‌رود و ممکن است میزان کلسترول بد و تری‌گلیسیرید (نوعی چربی) نیز افزایش یابد.

وی افزود: خطرناکترین نوع چاقی تجمع چربی در ناحیه شکم است كه اندازه دور کمر بیش از 102 سانتیمتردر آقایان و بیش از 88 سانتیمتر در خانم ها پرخطر محسوب می شود. باید اندازه دور کمر آقایان به کمتر از 94 و در خانم ها به کمتر از 80 سانتیمتر رسانده شود.

دكتر عبداللهی تصریح كرد: افرادی که چربی اضافی در بدن به خصوص در ناحیه شکمی دارند، برای ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی مستعدترند حتی اگر هیچ کدام از عوامل خطر دیگر در آنها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به این كه  مصرف بیش از حد هرگونه روغن میتواند باعث چاقی شود تاكید كرد: کاهش وزن در افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند موجب کاهش کلسترول بد و همچنین کاهش فشار خون می شود.

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه بهترین راه برای دستیابی به وزن دلخواه را داشتن رژیم غذایی کامل و سالم دانست و خاطرنشان كرد: بهترین روش کاهش وزن کاهش دریافت مواد قندی و چربی است و روغن ماهی، زیتون و مغزها ازمنابع خوب روغن هستند ولی نباید بیشتر از نیاز مصرف شوند چون باعث چاقی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha