سلامت نیوز : پرخوری و افراط در مصرف غذاهای پركالری ترشح انسولین را افزایش می دهد و به تدریج سبب كاهش پاسخ بدن به انسولین،‌ افزایش مقاومت و در نتیجه افزایش قند خون می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دكتر پریسا ترابی كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی ، ‌ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ بیماری قند یا دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز مواد غذایی در بدن است كه به علل مختلف بروز می كند و دارای درجات مختلف كمبود انسولین یا عدم پاسخ بدن به انسولین است.

وی افزود:‌ دیابت در بسیاری از موارد ناشناخته مانده و گاهی به شكل اتفاقی با انجام آزمایشات روتین خون یا ادارار كشف می شود.

دكتر ترابی در خصوص علائم هشداردهنده دیابت گفت: تشنگی، خشكی دهان، برافروختگی صورت، تهوع،‌دردهای شكمی، سرد و خشك شدن پوست، درد در پشت پا و ضعف بیش از حد از جمله این علائم است.

وی نقش چاقی در ابتلا به دیابت را بسیار مهم عنوان كرد و اظهار داشت: دیابت نوع 2 همراه با چاقی است و كمی فعالیت و تحرك بدنی نیز سبب كاهش پاسخ بدن به افزایش قند خون می شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: چاقی اغلب در بزرگسالان دیابتی قبل از ظهور بیماری، مشاهده شده است و عملا دیده می شود كه افراد دارای وزن طبیعی یا تا حدی كم وزن كمتر مستعد ابتلا به بیماری دیابت هستند.

به گفته دكتر ترابی، عادات غذایی بد و ناكافی به اضافه پرخوری و نداشتن فعالیت های بدنی ممكن است زمینه را برای تظاهر علائم بیماری دیابت آماده سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha