سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 43504
سلامت نیوز : تحقیقات علمی در آمریکا از تاثیر برخی از ترکیبات چای «یربا میت» در مبارزه با سرطان روده بزرگ خبر می دهد که در آمریکای جنوبی کشت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، پژوهشگران دانشگاه ایلینوی آمریکا در تحقیقات خود دریافتند: برخی از ترکیبات موجود در چای یربا میت می تواند روند مرگ سلولی در تومورهای سرطان روده بزرگ در انسان را تحریک کند.

منشاء گیاه یربا میت قاره آمریکای جنوبی و به طور مشخص اورگوئه است و گفته می شود که فواید سلامتی زیادی دارد و همچنین در کشورهای عربی از جمله سوریه و لبنان مصرف می شود.

پژوهشگران دانشگاه ایلینوی نمونه های سلولهای سرطانی روده بزرگ انسان را تحلیل و بررسی کردند و سپس با  مشتقات اسید کافئویل کوینیک موجود در چای یربا میت تحت درمان قرار دادند.

تحقیقات نشان داد که افزایش مشتقات اسید کافئویل کوینیک باعث مرگ سلولهای سرطانی به شیوه "خودکشی سلولی" یا "مرگ هدفمند" شد. سلولها وقتی دچار اختلال بزرگ یا آسیب زیادی می شوند که نمی توان آن را جبران کرد، دست به این اقدام می زنند.

به اعتقاد پژوهشگران، نتایج این تحقیقات اشاره می کند که مشتقات ترکیبات کافئین موجود در چای یربا میت می تواند عامل ضد سرطان باشد و به درمان برخی از بیماریهای مرتبط با واکنش های اگزوداتیو در بدن کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha