چندی است که روان‌شناسان و روانپزشکان سراسر جهان تغییرات گسترده‌ای را در مورد رابطه تنبیه بدنی با بیماریهای جسمی و روانی کودکان و همچنین بازتاب آن را بر روند زندگی بزرگسالی در نظر می‌گیرند. طبق تحقیقات پیشین که در مورد رابطه تنبیه بدنی با بیماری آسم، اضطراب و افسردگی انجام شده بود اثرات سوء این راه تربیتی کاملا مشخص شده است.

سلامت نیوز : چندی است که روان‌شناسان و روانپزشکان سراسر جهان تغییرات گسترده‌ای را در مورد رابطه تنبیه بدنی با بیماریهای جسمی و روانی کودکان و همچنین بازتاب آن را بر روند زندگی بزرگسالی در نظر می‌گیرند. طبق تحقیقات پیشین که در مورد رابطه تنبیه بدنی با بیماری آسم، اضطراب و افسردگی انجام شده بود اثرات سوء این راه تربیتی کاملا مشخص شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ، اکنون روانپزشکان آمریکایی به صورت مشخص بر روی رابطه تنبیه بدنی از نوع لگد زدن به کودک و ضریب هوشی کودکان تمرکز کرده‌اند. آن‌ها در این تحقیق گسترده که بر روی بیش از سیصد کودک انجام شده و به مدت دو سال به طول انجامید در یافتند که لگد زدن به کودک، ضریب هوشی آن‌ها را کاهش می‌‌دهد.

نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که این کار اگرچه کودک را وادار می‌‌کند که سریع‌تر کار‌هایش را انجام دهد اما آسیب قابل توجهی به مغز وی وارد می‌ کند.

نتایج این تحقیق نشان داد، هرچه تعداد لگد زدن به کودک بیشتر شود و این کار تکرار شود به‌‌ همان نسبت از ضریب هوشی کودک کاسته و نهایتا باعث کند ذهنی او می‌ شود.

موری استرائوس، پژوهشگر دانشگاه نیوهمسیفر و سرپرست اصلی این پژوهش در خصوص این تحقیق اظهار کرد: همه والدین می‌ خواهند فرزندان باهوش داشته باشند. پس باید بدانند خودداری از لگد زدن به کودک و اصلاح سوء رفتارهای فرزندان به شیوه ‌های دیگر و بهتر، می‌‌تواند به افزایش ضریب هوشی کودکان کمک کند.

نتایج این تحقیق در کنفرانس بین‌المللی سوء استفاده، خشونت و ضربه روحی که در کالیفرنیا برگزار شد، ارایه گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha