سلامت نیوز : آمار اهدای خون طی 11 ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی در حدود 5 درصد نشان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر منشدی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انتقال خون ایران ضمن اعلام این مطلب افزود : طی مدت یاد شده در کل کشور یک میلیون و 822 هزار و 619 واحد خون اهدا شده است که نسبت به سال گذشته نزدیک به 5 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی سازمان افزود: طی مدت یاد شده استانهای قم، خراسان شمالی و استان مرکزی به ترتیب با 21،18 و 17 درصد رشد از بالاترین آمار رشد اهدا نسبت به سال قبل برخوردار بوده‌اند. همچنین استانهای فارس، مازندران و گیلان به ترتیب با بیشترین کاهش اهدا مواجه بوده‌اند.

دکتر منشدی ضمن تشکر از تمامی اهدا کنندگان که در تک تک روزهای سال90 و سالهای پیش با اهدای خون خود به یاری بیماران نیازمند شتافته و با سازمان انتقال خون همکاری کرده‌اند، گفت: گرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم و سفرهای نوروزی به زودی آغاز می‌شود اما هنوز بسیاری از شهرهای کشور درگیر برف و یخبندان هستند و اهدای خون در این استانها مشکل است.

وی خاطرنشان کرد: بدین سبب از مردم ایثارگر و نوعدوست کشور دعوت می‌کنیم چه در این روزهای سرد چه طی ایام نوروز و سفرهای ابتدای سال، بیماران را فراموش نکنند و در نظر داشته باشند وقتی که ایشان از زیبایی بهار و شکوفه‌های معطر لذت می‌برند ممکن است بهار زندگی خیلی از هموطنان در اثر کمبود خون پژمرده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha