چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 43560

نمک ارزان ترین و در دسترس ترین ماده ای است که در هر آشپزخانه ای پیدا می شود و می توان به راحتی از آن برای تمیزکردن لوازم منزل استفاده کرد. در این مطلب به نقل از سایت «housekeeping» به ریزه کاری های خانه داری و نظافت لوازم و ظروف با استفاده از نمک و دیگر مواد ارزان و در دسترس اشاره شده است.

سلامت نیوز :نمک ارزان ترین و در دسترس ترین ماده ای است که در هر آشپزخانه ای پیدا می شود و می توان به راحتی از آن برای تمیزکردن لوازم منزل استفاده کرد. در این مطلب به نقل از سایت «housekeeping» به ریزه کاری های خانه داری و نظافت لوازم و ظروف با استفاده از نمک و دیگر مواد ارزان و در دسترس اشاره شده است.

*اشیای برنجی یا مسی: برای براق کردن لوازم برنجی یا مسی به اندازه مساوی نمک، آرد و سرکه را مخلوط کنید و با استفاده از پارچه روی فلز بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. سپس آن را پاک کنید تا برق بیفتد. درصورت کدر بودن یا لک داشتن، مقداری نمک به لیموی تازه اضافه کنید و به فلز بکشید.

*ظروف چدنی؛ با روغن سطح ظرف را چرب کنید و روی حرارت کم قرار دهید. پس از گرم شدن ظرف را از روی حرارت بردارید و ۲تا۴قاشق غذاخوری نمک بریزید. با مخلوط نمک و روغن ظرف ها را بسایید و در صورت نیاز نمک و روغن اضافه کنید. سپس با آب داغ آب بکشید و خشک کنید.لایه نازکی از روغن روی سطح آن بمالید. پس از هر بار پخت کمی نمک و آب جوش بریزید سپس با لایه نازکی از روغن بپوشانید. این کار باعث تمیز ماندن ظرف می شود و از زنگ زدن جلوگیری می کند.

*فرش؛ برای از بین بردن لکه فرش، مقدار مساوی نمک، سرکه و بوراکس را مخلوط کنید. روی لکه بریزید سپس بگذارید خشک شود و با کمک جاروبرقی روی فرش را بکشید تا مواد جمع شود.*لکه های کپک: مخلوطی از نمک و آب لیمو را به قسمت های موردنظر بمالید و بگذارید زیر نور خورشید خشک شود. سپس بشویید و خشک کنید.

* فر: با مخلوطی از نمک، سرکه و جوش شیرین فر را با اسکاچ تمیز کنید. سپس با پارچه مرطوب بکشید. برای تمیز کردن غذاهای ریخته هنگام پخت، کمی نمک روی آن بپاشید و بگذارید مایع ریخته شده نمک را به خود جذب کند. پس از آن با پارچه تمیز پاک کنید.

*چوب: برای ترمیم سطوح چوبی که به طور جزئی آسیب دیده است، مخلوطی از روغن و نمک روی آن بمالید سپس با پارچه تمیز بکشید.
منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha