شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4357

محققان هلندی و ایتالیایی موفق شدند با استفاده از نرم افزاری نشان دهند که خوردن بستنی ارتباط مستقیمی با احساس خوشبختی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، گروهی از دانشمندان دانشگاه آمستردام با استفاده از نرم افزاری با آزمایش تابلوی لبخند ژکوند، اثر لئوناردو داوینچی کشف کردند که 83 درصد از این لبخند نشان دهنده خوشبختی، 9 درصد نا مطمئنی، 6 درصد ترس و 2 درصد خشم است. این دانشمندان با این نرم افزار توانستند نشان دهند که احساسات انسان در خطوط چهره، تغییر حالت لب ها و چین های اطراف چشم ها متجلی می شود.

این برنامه نشان می دهد که بخش هایی از چهره وقتی با طرز بیان یا هر عنصری که منطبق با حواس پنجگانه است، تغییر می یابد ارتباط مستقیمی با خوشبختی، تردید، خشم، نامطمئنی، ترس و اندوه دارد.

در اینحال، گروهی از دانشمندان ایتالیایی با کمک این نرم افزار ساخته شده در دانشگاه آمستردام نشان دادند که خوردن بستنی در 86 درصد از موارد مورد آزمایش احساس خوشبختی را در چهره انسان نشان می دهد. این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند که هنگامی بستنی می خوریم، مراکز خاصی از مغز تحریک می شوند.

این مراکز در اصل وقتی که پول بدست می آوریم یا به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دهیم، باعث ایجاد حس خوشبختی می شوند و در حقیقت خوردن بسنتی هم عملکردی شبیه به گوش دادن به موسیقی مورد علاقه یا پول درآوردن دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha