چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 43581
سلامت نیوز : ریزش مو نوعی بیماری است كه در سنین مختلف روی می دهد.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر محمد رضوانی، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:از جمله علت های آن 1- موضعی بودن است كه از یك قسمت شروع می شود و به سیستم دفاعی بدن ربط دارد و  2-  ثانویه بودن آن كه بر اثر سوختگی و یا بیماری های خاص كه موجب كنده شدن پوست،‌ در نتیجه منجر به تخریب و ریزش مو می شود.

 وی گفت: ریزش مو در افرادی كه با آن درگیرند در دو نوع تیپ مردانه و زنانه است كه مردانه ی آن یك پدیده ی فیزیولوژیك است كه در 70 تا 80 درصد آقایان رخ می دهد و علتش وجود یك آنزیم است كه در طاق سر بیشترین فعالیت را دارد و موجب ریزش در این ناحیه می شود.

وی در ادامه گفت:ریزش مو بعد از سن بلوغ صورت می گیرد كه با عقب نشینی مختصر مو همراه است و در همه پسران یكسان است ریزش مو جنبه وراثتی ندارد بلكه به جنسیت وابسته است و به علت های مختلفی بستگی دارد. كه در خانم ها به عواملی مانند كمبودآهن،‌كمبود روی،‌ بیماری های تیروئید و اختلالات هورمونهای جنسی است.

وی در پایان خاطرنشان كرد: با پیداكردن علت ریزش مو با استفاده نكردن از داروها،‌شامپوها،‌ استفاده دائمی از مواردی كه برای مو زیان آور است و مراجعه به متخصص پوست و مو می توان این بیماری را تا حدی درمان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha