چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 43587
سلامت نیوز : میزان شیوع فشار خون در جوانان بالا است و باید این مشکل را جدی گرفت.

به گزارش سلامت نیوز ، شادی کریمی، متخصص قلب و عروق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد، میزان شیوع فشار خون بالا در میان جوانان بیشتر از آن چیزی است که قبلا تصور می شود در حال حاضر تقریبا یک پنجم جوانانی به آن دچار هستند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: این درحالی است که به سادگی با استفاده از روش هایی مانند کنترل رژیم غذایی، ورزش کردن و مصرف برخی از داروهای ارزان قیمت می توان از این بیماری پیشگیری کرد یا آن ها را در مراحل اولیه درمان کرد.

کریمی تصریح کرد: با این حال فشار خون بالا یکی از مهم ترین عوامل سکته و حمله قلبی در بین مردم اما متاسفانه بسیاری از مردم در مرحله نهایی این بیماری متوجه وجود آن در بدن خود می شوند

وی در ادامه گفت: از سویی دیگر تعداد زیادی از جوانان از این نظر در معرض خطر قرار دارند اما توجه کافی برای درمان بیماری خود و قبل از رسیدن به میانسالی ندارند.

کریمی تصریح کرد: در افراد مبتلا به این بیماری، فشار زیادی به دیواره های رگ های خونی وارد می شود که می تواند باعث پارگی رگ ها و خونریزی داخلی در بدن شود.

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل در صد قابل توجهی از افراد مبتلا به فشار خون بالا در اثر سکته مغزی جان خود را از دست می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha