سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاری ایران به سمت حرفه ای شدن گام برمی دارد، اما تا حرفه ای شدن کامل مسیر و راه طولانی در پیش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، شمس الدین شمس اظهار کرد: برای حرفه ای شدن هر رشته 5 ملاک و معیار در نظر گرفته می شود که از آن جمله می توان به نیازمندی آحاد جامعه به ارائه خدمت آن حرفه اشاره کرد به عبارت دیگر هرچه مردم جامعه به خدمات گروهی نیاز بیشتری داشته باشند می توان از آن گروه به عنوان گروه حرفه ای یاد کرد.

وی ادامه داد: همچنین گروه حرفه ای باید خدمات قوی، کیفی و مناسبی را ارائه کنند در عین حال که در حرفه ای شدن داشتن سازمان حرفه ای برای تعیین استانداردها، شرح وظایف و نظارت الزامی است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: برای حرفه ای شدن باید به سمت پژوهشها قدم برداشت و همگام با پیشرفت ها حرکت کرد و آن حرفه، پژوهش را از اجزای لاینفک خود بداند تا در ارتقای کیفیت خدمات موثر باشد.
 
شمس استقلال حرفه ای را از دیگر شرایط حرفه ای شدن برشمرد و افزود: البته این به معنای انجام خدمات به صورت مستقل نیست چون ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مستلزم فعالیت در یک کار تیمی و گروهی است بلکه این بدان معناست که صاحبان حرفه برای مسائل حرفه ای، سیاستگذاری و قوانین حرفه ای خودشان تصمیم گیر باشند.
 
وی با بیان اینکه اتفاقات و وقایع اخیر در ایران در حرفه پرستاری همگی به نفع حرفه ای شدن پرستاری است، گفت: از آن جمله تشکیل سازمان نظام پرستاری، تدوین استانداردها، شرح وظایف، نظارتها و حتی استاندارد نیروی انسانی است.
 
عضو شورای عالی نظام پرستاری یادآور شد: اگر چه حرکت به سمت حرفه ای شدن در پرستاری ایران آغاز شده است اما هنوز راه طولانی برای رسیدن به آن در پیش داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha