سلامت نیوز : کارشناس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس کشور اظهار داشت: مواد شیمیایی نظیر سفید کننده ها وایتکس و اسیدها مانند مواد جرم گیر در صورت تماس با پوست بدن و چشم، موجب سوختگیهای بسیار عمیق از نوع سوختگی درجه 3 می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، آرزو دهقانی افزود:  افراد باید هنگام کارکردن با مواد شیمیایی حتماً از دستکش استفاده کنند و هرگز مواد شیمیایی را در ظروف و بطریهای مخصوص مواد خوراکی نظیر شیشه شربت، شیشه نوشابه، لیوان، پارچ و بطری آب و شیشه مربا نریزند.

وی گفت: چنانچه ماده شیمیایی خورده شود دهان، حلق و مری را دچار سوختگی شدید می کند و سوختگی با مواد قلیایی، خطرناک تر از سوختگی با اسیدها است چون قلیاها در پوست بیشتر نفوذ می کنند و مدت طولانی تری فعال باقی می مانند.

به گفته دهقانی، بر روی مواد شیمیایی باید برچسب مشخص کننده نام و محتوای آن وجود داشته باشد و همچنین  مواد شیمیایی باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس کشور تصریح کرد:‌ بلافاصله پس از سوختگی شیمیایی، مواد شیمیایی روی ناحیه سوخته بدن مصدوم را باید با برس نرم یا پارچه نرم و تمیز به آرامی پاک کرد و اگر تماس با بدن مصدوم برای انجام کمکهای اولیه ضرورت دارد حتماً از دستکش استفاده شود و بهتر است ناحیه سوخته را با گاز و باند استریل پانسمان کرده .و مصدوم را به مرکز بهداشتی ارجاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha