جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۴
سلامت نیوز: سارق حرفه‌ای كه بعد از آزادی از زندان بار دیگر به مصرف موادمخدر روی آورده بود، برای تامین هزینه اعتیادش از مسافران مترو جیب‌بری می‌كرد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، كارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران در پی وقوع سرقت‌های متعدد در ایستگاه‌های مترو، به‌ویژه در ایستگاه‌های امام‌خمینی‌(ره)، 15 خرداد، صادقیه و دردشت تحقیقات ویژه‌ای را در این خصوص آغاز كردند. آنها با توجه به اظهارات مالباختگان به چهره‌نگاری از سارق پرداختند و با بررسی بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار در زمینه جیب‌بری، تصویر مجرمی 47 ساله به‌نام جابر كه طی سال‌های گذشته سه مرتبه به اتهام جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده بود، شناسایی شد.

كارآگاهان سپس با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم، به محل سكونت وی در جنوب تهران مراجعه كردند اما مطلع شدند جابر پس از آزادی از زندان مجددا به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا كرده و به همین علت از سوی اعضای خانواده طرد شده است و در حال حاضر نیز خانواده‌اش هیچ اطلاعات دقیقی درخصوص محل سكونت وی ندارد. ماموران در گام بعدی تصویر متهم را در اختیار تمامی واحدهای پلیس مترو قرار دادند و سرانجام جابر ساعت 11 روز سوم اسفند از سوی ماموران پلیس مترو مستقر در ایستگاه 15خرداد مورد شناسایی قرار گرفت و در بازرسی از او چهار دستگاه گوشی تلفن‌همراه به همراه تعدادی اسناد و مدارك شناسایی متعلق به افراد مختلف كشف شد. جابر پس از انتقال به پلیس آگاهی، به ده‌ها فقره سرقت و جیب‌بری در ایستگاه‌های مترو شهر تهران اعتراف و انگیزه خود را نیز تامین هزینه خرید موادمخدر عنوان كرد. متهم كه اعتیاد بسیار شدیدی به مصرف تریاك دارد، در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «پس از گذشت مدتی كه از زندان آزاد شدم مجددا شروع به مصرف موادمخدر كردم كه این بار با اعتراض شدید خانواده روبه‌رو شدم.

هر روز و برای تامین هزینه مواد به‌عنوان مسافر در ایستگاه‌های مترو و با استفاده از شلوغی برخی ایستگاه‌ها اقدام به سرقت و جیب‌بری از افراد می‌كردم تا بتوانم هزینه موادمخدر را تامین كنم». سرهنگ مهدی قزلباش، معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران درباره جرایم این متهم توضیح داد: «متهم با استفاده از زمان شلوغی ایستگاه‌های مترو در ابتدای روز (ساعت هفت الی 9 بامداد) و همچنین در زمان تردد مسافران مترو در ساعت‌های پایانی روز (از ساعت 17 تا 20) اقدام به سرقت می‌كرد». سرهنگ مهدی قزلباش در ادامه گفت: «با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد در ایستگاه‌های مترو و احتمال افزایش دیگر جرایم از سوی متهم، مجوز انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ بنابراین از تمامی مالباختگان و شكاتی كه موفق به شناسایی این مرد شده‌اند دعوت می‌شود برای طرح شكایت خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha