جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
سلامت نیوز: دانشمندان آمریکایی در بررسی‌های خود دریافتند که بیش فعالی مغز می‌تواند یکی از علائم بیماری افسردگی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی مغز افراد افسرده نشان دادند که میان فضاهای مختلف مغز به ویژه آنها که مسئول کنترل و تنظیم خلق و خو هستند حداکثر اتصال وجود دارد.

شایع‌ترین علائم بالینی افسردگی عبارتند از اضطراب، عدم تمرکز، اختلال حافظه و اختلالات خواب. تاکنون دانشمندان بسیاری مغز را برای کشف فضاهای مسبب علائم افسردگی رصد کرده‌اند. اما ترکیب علائم مختلف در این بیماری، محققان کالیفرنیایی را برآن داشت تا پیشنهاد دهند علائم چندگانه افسردگی می‌تواند با عملکرد بد اتصالاتی که مناطق مختلف مغز را به هم ربط می‌دهند، در ارتباط باشد.

به این ترتیب، برای اولین بار کشف کردند افراد افسرده دارای یک مغز بیش فعال هستند که در آن فضاهای مختلف حداکثر اتصال را با هم دارند.

در این تحقیق، محققان اتصالات کاربردی مغز در 121 بزرگسال مبتلا به اختلال افسردگی ماژور (MDD) را بررسی کردند و شدت سیگنال‌های الکتریکی (امواج مغزی) برانگیخته از مغز این افراد را به منظور مطالعه درباره شبکه‌های مغز میان مناطق مختلف اندازه گیری کردند.

این محققان دریافتند که افراد افسرده دارای افزایش شدت امواج مغزی در تمام بسامدهای فعالیت الکتریکی هستند و عملکرد بد در شبکه‌های مختلف مغز را نشان می‌دهند.

به ویژه نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که ریتم‌های مغزی در برخی از این شبکه‌ها ترشح سروتونین و سایر مواد شیمیایی مغز را که به کنترل خلق و خو کمک می‌کنند ترشح می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha