سلامت نیوز: رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت از فعالیت روزانه یكهزار و 100 اكیپ بازرسی در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.

مهندس سیدرضا غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بخشنامه مربوط به طرح بسیج سلامت نوروزی به تمام اكیپ‌های بازرسی زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشكی و مراكز بهداشتی كشور ابلاغ شده است.

وی در این باره ادامه داد: طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه با فعالیت گسترده اكیپ‌های بازرسی آغاز شده و تا پایان 15 فروردین ماه ادامه دارد. به این ترتیب روزانه در قالب یك هزار و 100 اكیپ بازرسی اقدامات لازم در مورد بازرسی بهداشتی از اماكن بین راهی شهر و روستا، كنترل مواد غذایی، آب آشامیدنی، بهداشت فردی محیط، آرایشگاه‌ها، قنادی‌ها، شیرینی فروشی‌ها و پایانه‌های مسافربری انجام می‌شود.

غلامی گفت: این بازرسی‌ها در تمام ایام سال وجود دارد؛ اما در طی طرح بسیج سلامت نوروزی بازرسی‌های بهداشتی از اماكن مختلف تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: در مواقع مورد لزوم و با هماهنگی استان مربوطه، اكیپ‌های مشترك بازرسی با دستگاه‌های مرتبط از جمله مراجع قضایی، سازمان دامپزشكی، اماكن نیروی انتظامی، مجامع امور صنفی، صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، سازمان گردشگری و ... انجام می‌شود. این تجربه پیش از این نیز وجود داشته است.

وی با بیان اینكه بازرسی‌های بهداشتی از اماكن مختلف در دهه سوم اسفند و دهه اول فروردین از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، گفت: این بازرس‌ها در قالب كشیك‌های نوروزی فعال خواهند بود. مجموعه این فعالیت‌ها در تمام روزهای عادی و تعطیل از ساعت 8 صبح تا 8 شب و در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی ادامه خواهد داشت.

غلامی گفت: علاوه بر اكیپ‌های شهر و روستا، در ستادهای استانی و شهرستانی نیز بسته به تعداد و حجم منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی، یك تا دو نفر به صورت كشیك پاسخگوی مردم بوده و پشتیبانی اكیپ‌های بازرسی بیرون از مركز را انجام می‌دهند. در مراكز بهداشتی استان‌ها نیز كشیك ثابت استان برای پاسخگویی به مردم و نظارت بر اقدامات انجام شده فعال خواهد بود.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت گفت: شماره تلفن 09678 مانند دیگر ایام سال پاسخگوی مردم در ایام عید و در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد بازرسی‌های صورت گرفته از آرایشگاه‌ها به ویژه آرایشگاه‌های زنانه گفت: برای بازرسی از این اماكن از زنان بازرس استفاده می‌شود. البته این بازرسی‌ها از آرایشگاه‌هایی كه به صورت واحد صنفی و مغازه فعال هستند، صورت می‌گیرد. در آرایشگاه‌های در خانه نیز اگر درب جداگانه داشته باشند بازرسی‌ها انجام می‌شود؛ چرا كه از نظر قانون، بازرسان بهداشتی اجازه ورود به خانه را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha