قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص وجود آرسنیک در آب آشامیدنی بسیاری از مناطق کشور گفت: بر اساس گزارش هایی که داریم این موضوع را تأیید نمی کنم.

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص وجود آرسنیک در آب آشامیدنی بسیاری از مناطق کشور گفت: بر اساس گزارش هایی که داریم این موضوع را تأیید نمی کنم.

علی محمد شاعری در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب افزود: بر اساس گزارش هایی که داریم وجود آرسنیک در آب آشامیدنی بسیاری از مناطق و آب آلوده را تأیید نمی کنم.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون گزارشی از وجود آرسنیک در آب شرب نداشته ایم، گفت: اگر این گزارش باشد مطمئنا سازمان محیط زیست در مقابل آن بی تفاوت نخواهد ماند.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مناطقی که تأمین کننده آب هستند همواره پایش می شوند و اگر آرسنیک یا سایر فلزات سنگین باشد، گزارش آن ارائه می شود.

شاعری با اشاره به پایش تمامی حوزه های آب خیز و رودخانه های کشور خاطرنشان کرد: تمام حوزه های آب خیز و رودخانه ها به صورت مقطعی، تصادفی و رندمی مورد آزمایش قرار می گیرند و بصورت مرتب آنالیز می شود و چنانچه مشکلی داشته باشند به مراجع زیربط اعلام شده و جلوی آن گرفته می شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت اخیرا و در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت بهداشت هشدارداده است که تحقیقات نشان می دهد که آرسنیک در آب آشامیدنی برخی از مناطق کشور دیده شده و باید هر چه زودتر وزارت صنایع برای رفع آن به وزارت بهداشت کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha