جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 43635
سلامت نیوز: ناهید برخورداری گفت: مطالعات زیادی نشان می‌دهند که مصرف سویا در خانم‌های یائسه از بروز پوکی استخوان در آن‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، ناهید برخورداری کارشناس تغذیه با اشاره به این که سویا سلامت استخوان‌ها را تضمین می‌کند، تصریح کرد: سویا از انواع حبوبات است. سویا گذشته از این که غذای کاملی سرشار از پروتئین‌ها است هیچ نوع کلسترول مضر و چربی ندارد و جزء ترکیبات اشباع نشده به شمار می‌رود.

برخورداری ادامه داد: سویا ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. جایگزینی محصولات حیوانی با سویا باعث افزایش کلسترول خوب دربدن می‌شود.

وی با بیان این مطلب که سویا از بروز سرطان پروستات جلوگیری می‌کند، ادامه داد: سویا حاوی مقادیر زیادی ایزوفلاون است. ایزوفلاون یک نوع آنتی اکسیدان موثر در جلوگیری از ایجاد غدد سرطانی در پروستات است.

این کارشناس تغذیه به اشاره به این که سویا سلامت استخوان‌ها را تضمین می‌کند، تصریح کرد: مطالعات زیادی نشان می‌دهند که مصرف سویا در خانم‌های یائسه از بروز پوکی استخوان درآن‌ها جلوگیری می‌کند.

وی گفت: مردان نیز از فواید سویا در این زمینه بی‌بهره نیستند، زیرا مصرف آن استخوان‌ها را محکم کرده، کمبود مواد معدنی را جبران می‌کند و باعث کاهش بیماری آرتروز می‌شود.

برخورداری یادآور شد: سویا باعث حفظ سلامت روده بزرگ می‌شود. تحقیقات در مورد افرادی که از سرطان روده جان سالم به در برده‌اند نشان داده است که مصرف سویا باعث کاهش تکثیرسلول‌های سرطانی در روده می‌شود.

این کارشناس خاطرنشان ساخت: سویا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. ساپونین‌های موجود با از بین بردن میکروب‌های مضر سلامت بدن را تثبیت می‌کنند.

وی متذکر شد: افراد دیابتی که در رژیم روزانه خود از سویا استفاده می‌کنند با مصرف سویا میزان گلوکز خونشان کاهش می‌یابد. سویا به طور غیرمستقیم در درمان بیماری‌های کلیوی نیز مفید واقع می‌شود. به دلیل تمام فوایدی که سویا دارد مصرف روزانه حداقل 25گرم پروتئین سویا توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha