سلامت نیوز: رییس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت با اشاره به مطالعات صورت گرفته در پژوهشکده غدد، گفت: دیابت 300 هزار سال عمر مفید ایرانی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، دکتر باقر لاریجانی در چهارمین کنگره بین المللی دیابت گفت: اکنون با افزایش دو تا سه برابری دیابت در کشور مواجه هستیم که البته در حال کنترل است.

وی با بیان اینكه بیش از 200 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند، ادامه داد: این بیماری بار زیادی را به طور مستقیم و غیرمستقیم بر کشورها تحمیل می‌کند و در بسیاری از کشورها از جمله هند، چین و ایران این بیماری رو به افزایش است.

وی افزود: رژیم غذایی مناسب، ورزش و پرهیز از رفتارهای پرخطر از عوامل موثر در پیشگیری از دیابت به شمار می‌روند. وزارت بهداشت در سند چشم انداز، نقشه جامع علمی و نقشه تحول نظام سلامت برای رسیدن به جامعه و زندگی سالم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

لاریجانی با تاكید بر اینکه برخورداری از زندگی و جامعه سالم از اصول اساسی و اولیه شبکه دیابت است، تصریح کرد: چگونگی برخورد با دیابت در شبکه دیابت در حال نهایی‌شدن است و امیدوراریم با نگاه جامع این بیماری را کنترل، مراقبت و سامان‌دهی کنیم.

رییس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت افزود: در سال‌های اخیر بار بیماری دیابت در دنیا دو برابر شده و در ایران نیز افزایش چشمگیری داشته است و برای کاهش این آمار، نیازمند برنامه‌ریزی علمی، منطقی هستیم.

وی ادامه داد: دانش و اطلاعات کافی از بیماری دیابت، اجرای برنامه علمی و منطقی، توانمندی در سیستم‌های ارائه خدمات و اقدامات نو‌آورانه در کاهش بیماری دیابت موثرند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به عملکرد پژوهشکده غدد و دو دهه فعالیت این پژوهشکده در راستای افزایش آموزش به جامعه، افزود: این پژوهشکده اقداماتی را شامل پوسترهای آموزشی، پاسخ به نیازهای مردم، ارائه خدمات برای بیماران، سامان‌دهی نرم‌افزارها برای ثبت اطلاعات دیابت، برنامه‌ریزی جامعه برای آموزش مردم در سطوح مختلف و چاپ مجله علمی انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha