سلامت نیوز: مدیرکل گروه اجتماعی شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: مراکز همسریابی کمکی به افزایش آمار ازدواج نمی‌کند و بهتر است معتمدین محل به معرفی جوانان بپردازند.

فرشته روح افزا در گفتگو با مهر با اشاره به فعالیت مراکز همسریابی اظهار داشت: این مراکز باید با مدیریت قوی مدیریت شود زیرا همین مراکز در حال حاضر به یک معضل و آفت اجتماعی تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات این مراکز این است که افرادی که به آن مراجعه می کنند اصلا قصد ازدواج نداشته باشند و یا فردی با قصد ازدواج به چنین مرکزی مراجعه می کند اما آرمان و ملاک خاصی مد نظر ندارد.

روح افزا با بیان اینکه این مراکز تاکنون به رشد ازدواج در جامعه کمکی نکرده اند گفت: با مراکز همسریابی موافق نیستم و باید طرح کلی ریخته شود تا افراد معتمد محله و مسجد به معرفی جوانان بپردازند و با در نظر گرفتن صلاحیت و مشورت والدین این مسائل انجام شود.

به گفته وی، ازدواج جدا کردن سیب و پرتغال نیست و باید سعی برآن باشد که برای معرفی همسر، لیستی در اختیار کسی قرار نگیرد.

قوانین اشتغالزایی زنان نیاز به بازنگری دارد

مدیر گروه اجتماعی شورای فرهنگی اجتماعی با اشاره به مشکلات اشتغال زنان گفت: نظام اشتغال زنان در جامعه امروز ما ناقص است و نیاز به بازنگری مجدد دارد.

وی افزود: در نظام کار و مشاغل باید زمان پرداختن به شغل زنان متاهل با مجردان و زنان دارای فرزند با دو گروه قبلی تفاوت داشته باشد زیرا اگر به این موضوع پرداخته نشود دولت باید هزینه فراوانی برای تامین خانواده ها صرف کند و این هزینه بیش از هزینه ای است که باید برای ارایه امکانات به زن ارایه شود.

روح افزا در خصوص تعطیلی روزهای پنجشنبه زنان شاغل گفت: این حرکت بسیار مفیدی بود که انجام شد، زیرا همین تعطیلی یک روزه می تواند بنیان بسیاری از خانواده ها را محکم کند.

وی اضافه کرد: زنان بیش از یک شغل دارند و تربیت فرزند، همسرداری و خانه داری اولین شغلهای یک زن به حساب می آید و پس از آن شغل اجتماعی برای وی محسوب می شود، بنابراین زنان باید شرایط و امکانات کافی برای پرداختن به تمام این شغل ها را داشته باشند.

به گفته وی، اگر فرزندان در خانواده ها بهتر تربیت شوند اختلافات خانوادگی کمتر شده و دولت بهای کمتری برای خانواده ها می پردازد بنابراین می توان گفت نظام اشتغال زنان در جامعه امروز ما ناقص بوده و نیاز به بازنگری مجدد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha