جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 43657

انواع داروهای لاغری که در ماهواره و اینترنت تبلیغ می شوند حاوی آمفتامین ها هستند که اثرات مخربی روی سیستم مغز و اعصاب و قلب به جای می گذارند.

سلامت نیوز: انواع داروهای لاغری که در ماهواره و اینترنت تبلیغ می شوند حاوی آمفتامین ها هستند که اثرات مخربی روی سیستم مغز و اعصاب و قلب به جای می گذارند.

دکتر محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در انواع تبلیغات اینترنتی از عناوین فریبنده ای مانند صددرصد گیاهی، کاهش وزن سریع بدون عوارض جانبی استفاده می شود به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هیچ کدام از مکمل ها و داروهای لاغری که در سایت های مختلف اینترنتی تبلیغ می شوند خواص معجزه آسا نداشته و جزو وعده های دروغین و کذب كه هیچ خاصیت درمانی و دارویی برای فرد مصرف کننده ندارند.

وی با تأکید بر اینکه اگر فردی می خواهد کاهش وزن پیدا کند باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کرده و در صورت نیاز به استفاده از دارو آن را از مجاری قانونی تهیه کند گفت: اکثر افراد برای کاهش وزن به دنبال راه های آسان هستند و این در حالی است که افزایش وزن یکباره اتفاق نیافتاده که کاهش آن نیز در مدت کوتاهی صورت گیرد ،بنابراین افراد برای کاهش وزن باید دقت و حوصله کافی داشته باشند و چنانچه نیاز به مصرف دارو یا مکمل باشد تحت مشاوره و نظارت پزشک اقدام به مصرف آن کنند.

وی با اشاره به اینکه داروهایی که از مجاری غیر قانونی تهیه می شوند حاوی آمفتامین هستند که اثرات مخربی برروی سیستم مغز و اعصاب و قلب و عروق افراد به جای می گذارند اذعان داشت: مواردی گزارش شده که افراد در اثر استفاده از این نوع داروهای تبلیغاتی جان خود را از دست داده و یا مبتلا به انواع بیماری های روحی و روانی شده است.

دکتر انوشه خاطرنشان ساخت: نباید به هر قیمتی دنبال لاغری بود چراکه عوارض خطرناکی برروی جسم و سلامت روان افراد باقی می گذارد که جبران ناپذیر است بنابراین با تغییر عادت غذایی و یک رژیم متعادل و متناسب می توان به وزن ایده آل رسید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha