سلامت نیوز: یك موسسه انگلیسی اعلام كرد: تعداد كودكان مبتلا به سوء تغذیه مزمن در كنیا از سال 2003 میلادی به بعد افزایش یافته و در مناطق شمالی این كشور، اوضاع وخیم‌تر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده از سوی یك موسسه خیریه انگلیسی موسوم به «كودكان را نجات دهید»، بیش از یك سوم از كل كودكان كنیایی به سوء تغذیه مزمن مبتلا هستند.

پراسانت ناییك رئیس بخش كنیایی این موسسه اعلام كرد كه این وضعیت در سال گذشته وخیم‌تر شد چون خشكسالی مناطق شمالی كنیا را در بر گرفت و شرایط را بدتر كرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ناییك تصریح كرد: دولت كنیا در زمینه كاهش گرسنگی و سوء تغذیه در این كشور تلاش‌ها و دستاوردهایی داشته است اما فقدان اراده سیاسی قوی مانع از مقابله جدی و موثر با شیوع سوء تغذیه در میان كودكان كنیایی شده است.

وی هشدار داد: میلیون‌ها كودك كنیایی با سوء تغذیه مزمن دست به گریبان هستند كه تقریبا تمام آنها نادیده گرفته شده‌اند. بنابراین گزارش، از هر 5 كودك آفریقایی دو نفر به سوء تغذیه مبتلا هستند و پیش بینی می‌شود كه این رقم در دهه جاری به میزان چشمگیری افزایش پیدا كند مگر این كه مقامات برای جلوگیری از ادامه بحران كنونی اقدام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha