سلامت نیوز: سرپرست مجتمع 29 شورای حل اختلاف ویژه امور جامعه پزشكی و سلامت تهران بزرگ، پرونده‌های مربوط به جراحی‌های زیبایی و ترمیمی را از موارد شایع شكایت از پزشكان عنوان كرد و گفت: شكایت‌های ناشی از استفاده از ژل، بوتاكس، لیزر درمانی، كاشت مو، جراحی‌های بینی و مانند این موارد در صدر شكایت از پزشكان عمومی و متخصص قرار دارد.

دكتر محمدرضا خردمند مهاون پشتیبانی نظام پزشكی در گفت‌وگو با اایسنا، با اشاره به روند تشكیل شورای حل اختلاف ویژه امور پزشكی در تهران، گفت: مقدمات تشكیل شورای حل اختلاف در شهر و استان تهران در زمستان سال 1388 فراهم شد و نهایتا شورای حل اختلاف ویژه امور جامعه پزشكی و سلامت در اسفند ماه سال 1388 در محل سازمان نظام پزشكی تشكیل و شروع به فعالیت كرد.

وی ادامه داد: از آنجا كه شوراهای حل اختلاف در استان تهران در قالب مجتمع‌های متعدد فعالیت می‌كنند، مجتمع 29 شورای حل اختلاف به امور ویژه جامعه پزشكی اختصاص یافت. در هریك از شعب این شورای حل اختلاف سه نفر از جامعه پزشكی از گروه‌های مختلف نظیر پزشكان، دندانپزشكان، داروسازها و ... حضور دارند. یك نفر قاضی نیز به معرفی دادگستری به طور دائم در كلیه جلسات شورای حل اختلاف حضور دارد.

وی گفت: پیگیری‌های انجام شده نهایتا باعث شد كه شوراهای حل اختلاف ویژه امور پزشكی نقطه عطفی در فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف به شمار آیند. در حال حاضر نیز تعداد شعبات شورای حل اختلاف در تهران به شش شعبه افزایش یافته است و برخی از شعبات دو مرتبه در هفته تشكیل جلسه می‌دهند.

خردمند، مهم‌ترین ویژگی آماری شوراهای حل اختلاف را مربوط به درصد صلح و سازش میان طرفین پرونده عنوان كرد و گفت: چرا كه اساسا شوراهای حل اختلاف به منظور ایجاد مسامحه بین شخص «شاكی» و «متشاكی عنه» تدبیر شده‌اند.

به گفته وی، آمار صلح و سازش میان طرفین پرونده در مجتمع 29 شورای حل اختلاف ویژه امور پزشكی از ابتدای سال 89 تاكنون در هیچ ماهی كمتر از 50 درصد نبوده است و حتی در برخی از ماه‌ها به رقم خیره كننده 78 درصد صلح و سازش نیز رسیده است. سازش بین طرفین پرونده هم موجب رضایت شاكی و هم پزشكان خواهد بود.

خردمند افزود: چنانچه در جریان رسیدگی به پرونده امكان سازش فراهم نباشد و طرفین پرونده مایل به اظهارنظر كارشناسی باشند، پرونده جهت اظهار نظر به هیئت‌های كارشناسی مستقر در معاونت انتظامی سازمان ارسال می‌شود. به این ترتیب برخی از پرونده‌ها كه در ابتدا با سازش حل و فصل نمی‌شدند، پس از اظهارنظر كارشناسی معمولا منجر به مصالحه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha