شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 43671
سلامت نیوز: دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: ورزش روزانه(۳۰ دقیقه در روز) و پیروی از الگوی رژیم غذایی علمی، مناسب‌ترین روش برای کاهش وزن است.

سید احمد رئیس السادات در گفت‌وگو با فارس، در مورد ورزش درمانی و کاهش وزن اظهار داشت: ورزش در کنار اصلاح الگوی زندگی از جمله پیروی از الگوی غذایی مناسب اثر بسیار مفیدی بر کاهش وزن و بهبود تناسب اندام دارد.

وی افزود: از میان تمرینات ورزشی، تمرینات هوازی دارای ریتم با شدت متوسط یا بیشتر که حداقل30 دقیقه در روز و 5 جلسه در هفته (حداقل 150 دقیقه در هفته) ورزش، مناسب‌ترین روش برای کاهش وزن به شمار می‌رود. در این ورزش‌ها که برای همه افراد از جمله گروه‌های دارای عضلات بزرگ نیز به کار می‌رود؛ باید ترجیحاً ضربان قلب به حداقل 55 تا 75 درصد حداکثر ضربان قلب افزایش یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد ورزش‌های هوازی مفید برای بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و کاهش وزن گفت: از مهمترین مثال‌های ورزش‌های هوازی می‌توان به دویدن، دوچرخه سواری، شنا، حرکات موزون سریع و شنا اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌های آبی و به خصوص شنا کردن ورزش‌های مناسبی برای کاهش وزن بدن به شمار نمی‌رود اما به کاهش بافت چربی به تناسب بدن بسیار کمک می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha