سلامت نیوز: مدیرجمعیت تولدی دوباره با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار معتاد در سال جاری در NGO‌ها و کمپ‌های مجاز درمان شده‌اند، گفت: حدود ۱۷ درصد از این افراد بدون لغزش به زندگی خود ادامه داده‌اند.

عباس دیلمی‌زاده در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت: در سال جاری ستاد مبارزه با مواد مخدر مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را برای کمپ‌های مجاز پیش‌بینی کرده بود که این مبلغ به صورت ماهیانه به مراکز درمانی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری سازمان بهزیستی وامی را در قالب تسهیلات بانکی به کمپ‌های مجاز پرداخت کرده‌اند به طوری که برخی از موسسان کمپ‌ها از این تسهیلات استفاده کردند.

دیلمی‌زاده اضافه کرد: در سال جاری و پس از ابلاغ آئین‌نامه اشتغال معتادان پاک شده به دستگاه‌های مربوطه، ساختار شکل‌گیری تعاونی‌های فراگیر ویژه معتادان پاک شده شکل گرفت.

مدیر جمعیت تولدی دوباره ادامه داد: از سال آتی این تعاونی‌ها راه‌اندازی می‌شوند و معتادان پاک شده می‌توانند با مراجعه به این مراکز از امکانات موجود در بحث اشتغال بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار معتاد در بیش از ۳۰۰ کمپ مجاز درمان شده‌اند به طوری که براساس آمار موجود ۱۷ درصد از آنها بدون لغزش و بدون برگشت به اعتیاد به زندگی خود ادامه داده‌اند.

دیلمی‌زاده تأکید کرد: در سال آتی جمعیت تولدی دوباره با همکاری سازمان بهزیستی برنامه‌های متنوعی را در بخش فرهنگی، اجتماعی و همچنین علمی برای معتادان پاک شده پیش‌بینی کرده‌اند که امیدواریم این برنامه‌ها عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha