شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 43706

محققان درپی تحقیقات گسترده دریافتند استفاده روزانه از شیر و فرآورده‌های آن موجب بهبود حافظه و سایر قابلیت‌های مغز انسان می‌شود.

سلامت نیوز: محققان درپی تحقیقات گسترده دریافتند استفاده روزانه از شیر و فرآورده‌های آن موجب بهبود حافظه و سایر قابلیت‌های مغز انسان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان دریافتند مصرف روزانه حداقل یك لیوان شیر و فرآورده‌های آن، علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از مواد معدنی مورد نیاز بدن، حافظه و سایر عملكردهای مغز بهبود می‌باید.

دانشمندان در این تحقیقات میزان مصرف روزانه شیر و فرآورده‌های را برای 900 نفر داوطلب مرد و زن در محدوده سنی 23 تا 98 اندازه‌گیری كردند و آنان را در آزمون‌های مختلف مغزی شامل آزمون‌های حافظه، آزمون‌های بصری و كلامی شركت دادند.

در تمام این آزمون‌ها صرفنظر از جنسیت و سن شركت‌كنندگان، آن دسته از افراد كه روزانه حداقل یك لیوان شیر مصرف می‌كردند، امتیازات بهتری را نسبت به سایرین كسب كردند. حتی این نتایج پس از حذف سایر عوامل موثر بر عملكرد مغز مانند سلامتی قلب و عروق و رژیم‌غذایی، بازهم تكرار شدند.

بر اساس این تحقیقات علاوه بر مزایایی كه شیر بر سلامت استخوان‌ها و قلب و عروق دارد، این ماده خوراكی عملكرد مغز انسان را مستقیماً تحت تاثیر قرار می‌دهد و از بروز اختلال در سیستم عصبی جلوگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha