سلامت نیوز: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اصلاح ساختار بیمه ای همگانی و اجباری سلامت برای همه جمعیت کشور، به کاهش پرداخت های مستقیم از جیب مردم کمک می کند.

حسین مهدوی نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر میزان و درصد پرداخت های مستقیم مردم برای دریافت خدمات درمانی بسیار بالا است که این موضوع نقص بزرگی در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد از مخارج بهداشتی و درمانی به صورت پرداخت از جیب مردم است، اظهار داشت: یکی از دلایل بالا بودن میزان پرداختی های مستقیم مردم برای خدمات درمانی، مشکلات بیمه ای است و در واقع تا این مشکلات برطرف نشود نمی توان به کاهش پرداخت از جیب مردم چندان امیدوار بود.

مهدوی نیا با بیان اینکه متأسفانه جمعیت قابل توجهی از کشورمان تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند تأکید کرد: این مشکل در حالی در کشورمان وجود دارد که در مقابل تعداد قابل توجهی از مردم نیز تحت پوشش دو نوع بیمه هستند.

وی یادآور شد: رقم های غیر منطقی درمان و پوشش ناقص و ناکامی مخارج بهداشتی و درمانی از سوی سازمان های بیمه گر از مشکلات بیمه ای در کشور است.

مهدوی نیا با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بیمه ای در کشورمان ضروری است خاطرنشان کرد: در واقع اصلاح ساختار بیمه ای و بیمه پایه همگانی و اجباری سلامت برای همه جمعیت کشور به کاهش پرداخت های مستقیم از جیب مردم کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha