رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: براساس آخرین آماری که از سوی منابع رسمی در اختیار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گرفته ۳۰‌ درصد دانش‌آموزان در معرض مصرف سیگار و قلیان هستند.

30 درصد دانش آموزان در معرض مصرف سیگار و قلیان
سلامت نیوز: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: براساس آخرین آماری که از سوی منابع رسمی در اختیار کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گرفته ۳۰‌ درصد دانش‌آموزان در معرض مصرف سیگار و قلیان هستند.

علی عباسپورتهرانی فرد در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: البته در این آمار میزان مصرف قلیان بیش از سیگار است که ناشی از این تفکر غلط بوده که مصرف قلیان مشکلی ایجاد نمی کند و بهتر از سیگار است.  

وی با بیان اینکه سرانه مبارزه با موادمخدر در مدارس بسیاری از کشورهای پیشرفته رقمی در حدود ۲۸‌هزار تومان است، تصریح کرد: بودجه اختصاص‌یافته به مدارس و ستاد مبارزه با موادمخدر برای پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدراز سوی دولت نسبت به سایر کشورها ناچیز است؛ اما این سرانه در کشور ما حدود 600 تومان است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به هم مرزی ایران با افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر گفت: اما در بررسی بودجه سال ۹۱ در نظر داریم بودجه پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان در بخش ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش را افزایش دهیم.

عباسپور بر افزایش آگاهی خانواده ها نسبت به خطرات قلیان تاکید کرد و افزود: البته ستاد مبارزه با مواد مخدر با همان اعتبار اندک توانسته فعالیت های خوبی را بدون مشارکت آموزش و پرورش برای دانش آموزان دنبال کند.

پیش از این نیز قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در اولین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم گفته بود: نیم دهم درصد از دانش آموزان کشور معتاد هستند اما توانستیم روند شروع اعتیاد در مدارس را کنترل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha