شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 43714
سلامت نیوز: دانشمندان موسسه ماكس پلانك از نظر علمی ثابت كردند كه دیدن مواد خوراكی یا تصویر آن موجب تحریك اشتها و گرسنگی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، تحقیقات انجام گرفته روی گروهی از مردان جوان و سالم گویای این واقعیت است كه با مشاهده تصاویر مواد غذایی میزان هورمون 'گرلین' در خون افراد افزایش می‌یابد. این هورمون نقش كنترل كننده اصلی نحوه تغذیه انسان و سوخت‌وساز مواد غذایی در بدن آنها را به عهده دارد.

نتایج تحقیقات، این واقعیت شناخته شده را كه علاوه بر مكانیزم‌های فیزیولوژیكی حفظ انرژی در بدن، عوامل محیطی مانند رایحه و مشاهده مواد غذایی نیز بر نحوه تغذیه انسان تاثیرگذار است، تایید می‌كند.

بنابر این نمایش بیش از حد مواد غذایی اشتها آور در رسانه‌های مختلف می‌تواند موجب تحریك اشتهای بینندگان و ایجاد حس گرسنگی در آن‌ها شود و در نتیجه میزان غذای مصرفی روزانه آنان را نیز افزایش دهد.

این واقعیت زنگ خطری برای سلامتی جوامع امروزی - به‌ویژه جوامعی كه تحت سلطه تبلیغات قرار دارند- است؛ زیرا دریافت غذای اضافی و خارج از چارچوب نیازهای بدن موجب افزایش وزن و چاقی و در نتیجه افزایش بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha