کاربران عزیز سلامت نیوز طبق قولی که داده بودیم سری دوم سوالات شما را که جناب آقای دکتر صفری نژاد رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی ارتش پاسخ داده اند در زیر منتشر میکنیم.لازم به ذکر است به سوالاتی که به صورت فارسی انگلیسی (فینگلیش ) نوشته شود پاسخی داده نمیشود

پاسخ به دومین سری سوالات جنسی و زناشویی

سلامت نیوز : در زیر لیست سری اول سوالات که توسط دکتر محمد رضا صفری نژاد متخصص اورولوژی پاسخ داده شده را می آوریم:


پرستو : باسلام 5 ساله که ازدواج کرده ام. رابطه بسیار خوب و عاشقانه ای همیشه با همسرم داشته و دارم.هر دو 29 ساله ایم. از حدود 2 سال پیش همسرم نسبت به روابط جنسی بسیار سرد شده و اگر من درخواست نکنم شاید ماهی یکبار هم ایشان پیش قدم نشوند. با توجه به اینکه من ذاتا گرم هستم بسیار اذیت میشم. همسمر هم خودش از این موضوع ناراحته تو این 2 سال به پزشکای زیادی مراجعه کرده و همین چند ماه پیش به روانشناس. متاسفانه هیچکدام تاثیری نداشته. همسرم میگه من کلا بی میلم هم به تو هم به بقیه زنا. رابطه ما فقط با قرص ویاگرا انجام میشه چون ایشون میلی ندارن تحریک هم نمیشن. وقتی اینطوری رابطه داریم هیچ حسی نداره و من حس میکنم با ادم اهنی هستم!
در کنار این مسئله از اونجا که رابطه ما خیلی دیر به دیر انجام میشه من همیشه درد دارم. واژنم برگشته به شکل زمانی که دختر بودم و چون درد دارم در رابطه جنسی  خیلی از همسرم میخوام پوزیشنوشو عوض کنه و اونم بعدش میگه اصلا نزدیکی با من رو دوست نداره.
خوب ادمی که ماهی 1 بار رابطه جنسی داره بدون پیش نوازی تحریک کافی هم نمیشه معلومه درد داره ولی قبول نمیکنه! باورم نمیشه زندگیم برای این مسائل از هم بپاشه ما واقعا تفاهم داریم و همدیگه رو هم دوست دارم. هر دو تحصیل کرده و ظاهری خوب و زیبا ولی میتونم بگم 2 ساله که هیچی رابطه جنسی نداشتم چون این رابطه های جنسی نیمه کاره بدتر منو داغون کرده دیگه کم اوردم. موندم چیکار کنم. چون همسرم خودش سرده منو اصلا درک نمیکنه و همیشه فراموش میکنی که باید رابطه ای هم داشته باشم. ممنون میشم راهنمایی ام کنین.


پاسخ پزشک: پیش نیاز یک رابطه جنسی بخصوص در خانمها داشتن یک رابطه عاطفی 2 طرفه مناسب است. قائدتا نیازهای جنسی مرد و زن باید در داخل خانواده پاسخ داده شوند و این از ملزومات است. اختلالات جنسی هم در مرد و هم در زن طیف وسیعی دارند و کلا به دو دسته بزرگ تقسیم می شوند: جسمی و روحی روانی. در ضمن ما انواع بسیار زیاد اختلالت جنسی در مرد داریم که دو تا از آنها کاهش میل جنسی و اختلال در نعوظ است. یک مرد ممکن است کاهش میل جنسی داشته باشد ولی هر موقع تمایل به رابطه زناشوئی پیدا کند می تواند از عهده آن برآید یعنی در پیدا کردن آمادگی مشکل ندارد. ظاهرا شوهر شما برای برقراری رابطه زناشوئی از قرص مخصوصی استفاده می کند و این نشان دهنده وجود اختلال در نعوظ علاوه از کاهش میل جنسی است. گاها بعضی از مردان بعلت داشتن مشکل اختلال در نعوظ تمایل به رابطه زناشوئی ندارند تا مشکل آنها آشکار نشود. همانطور که خود شما فرمودید شوهر شما نیز مثل بسیاری از مردان جامعه ما از فیزیولوژی جنسی همسرشان اطلاع کافی ندارند, خانمها برای رسیدن به ارگاسم یا ارضاء جنسی نیاز به 15-10 دقیقه تحریکات موثر و کافی دارند و گرنه در نیمه را رها شده و دچار مشکلاتی مثل شما می شوند. اول باید نوع مشکل شوهر شما مشخص شود آیا ایشان مشکل جسمی دارند یا روحی و روانی و سپس نوع اختلال جنسی (وجود کاهش میل جنسی یا احتلال نعوظ و یا هر دو با هم) مشخص گردد. اگر شوهر شما تمایل به درمان دارد و مشکلات وی نیز ریشه در روابط شما با یکدیگر ندارد, به مقدار زیادی می توان به شما کمک کرد تا از این بحران خارج شوید.
 


andia: سلام خانمی هستم 41ساله ازسن 30 سالگی دچاریائسگی زود رس شدم تمام روشهای درمانی را امتحان کردم بی نتیجه بود شما راهکاری برای درمان من دارید باسپاس موفق باشید .

پاسخ پزشک: بنده توصیه نمی کنم که شما درمانی جهت از سرگیری پریودهای خود داشته باشید. ولی یائسگی بخصوص یائسگی زودرس سبب یک عده تغییرات در بدن یک خانم می گردد که شما می توانید تحت نظر پزشک متخصص مربوطه از درمانهای لازم استفاده نمائید و به مقدار زیادی نیز سود ببرید.



ocean:  با عرض سلام خدمت جناب عالی من 5 ماه است که ازدواج کرده ام و از زود انزالی رنج میبرم و این مسئله من و خانم من را نگران کرده است لطفا پیشنهاد و دارویی برای رفع این مشکل بفرمایید با تشکر

پاسخ پزشک:  همانطور که در پاسخ خوانندگان بسیاری عرض کرده ام, تشخیص وجود انزال زودرس با پزشک است. ضمنا هیچوقت بدون تجویز پزشک دارو مصرف ننمائید. دارو را نمی توان از پشت صفحه تلوزیون و یا روزنامه تجویز کرد. اگر ثابت شود جنابعالی انزال زودرس دارید حدود 80-70 درصد موارد با دارو قابل درمان است.



محمد : مرد 42 ساله هستم و بیش از 5 سال است که از سیلدنافیل 50 استفاده می کنم. از چند ماه پیش جواب نمی دهد و ناچار از دوز 100 استفاده می کنم. می خواهم بدانم اگر بعد از مدتی این دوز هم اثر نکند تکلیف چیست؟

پاسخ پزشک: شما خواننده محترم مبتلا به اختلال نعوظ هستید. اختلال نعوظ در مردان دارای سه علت بزرگ عروقی, عصبی و هورمونی است. یکی از شایعترین بیماریها که سبب اختلال نعوظ شدید می شود, بیماری دیابت یا مرض قند است البته اختلال نعوظ دهها علل دیگر نیز دارد. شما بدون تشخیص اقدام به مصرف دارو کردید داروی که شما مصرف می کنید خیلی پر عارضه است و فقط جنبه تسکینی دارد, لازم است علت بیماری شما مشخص شده و علت اصلی را برطرف نمائید.



hamid : با سلام و احترام :لطفاً جهت تقویت غریزه جنسی که بشود بیشتر از یکبار درهفته نزدیکی کرد را معرفی بفرمایید ، و علل ضعف جنسی از چیست . با تشکر

پاسخ پزشک:  تمایلات جنسی هر فرد بستگی به میزان نیاز وی دارد. وقتی شما در هفته یک بار تمایل به رابطه زناشوئی دارید، بیمار نیستید و با همان یک بار نیازهای شما برطرف می شود. مثل اینکه درخواست بکنید که داروئی به شما داده شود که در روز بتوانید دو بار نهار بخورید. سعی نکنید که فیزیولوژی طبیعی بدن خود را بهم بریزید. منظور از ضعف جنسی را متوجه نشدم.



مصطفی : باسلام میخواستم بدانم دارویی مجاز جهت تحریک جنسی زن وجود دارد یا خیر در صورت امکان نامش را برایم ارسال کنید ایا امکان تهیه ان بدون مشورت پزشک وبدون نسخه هست یا خیر. باتشکر از شما

پاسخ پزشک:  دوست عزیز اولا تا بیمار معاینه نشده و علت بیماری وی مشخص نشده نمی توان دارو برای وی تجویز کرد. دوما اصرار شما برای مصرف دارو بدون تجویز پزشک تعجب آور است. ثالثا فیزیولوژی جنسی در خانمها خیلی پیچیده است, خانمی که رابطه عاطفی خوبی با همسرش ندارد، تحت انواع و اقسام فشارهای زندگی است, به زور وی را مجبور به ازدواج با یک مرد کرده اند و بسیار موارد دیگر، هیچوقت با تجویز دارو دچار تحریک جنسی نخواهد شد.

امیر : با سلام و خسته نباشید من یک پسر 30 ساله هستم و مدت 1 ساله که ازدواج کردم متاسفانه در این مدت از مشکل نعوظ خیلی ضعیف رنج می برم گاهی اوقات از تادالافیل 20 استفاده می کنم .آیا نعوظ ضعیف درمان دارد و یا استفاده از تادالافیل اثرات سوء دارد . با تشکر فراوان


پاسخ پزشک:  بنده ار شما متشکر هستم که مشکل خود را واضح بیان فرموده اید. همانطور که در پاسخ یکی از خوانندگان عرض کردم, اختلال نعوظ علل خیلی زیادی دارد و باید علت اصلی پیدا و درمان شود. مخصوصا در شما که هنوز جوان هستید. داروئی که مصرف می کنید فقط تا مدتی مشکل شما را تسکین می دهد, و پس از آن دیگر موثر نخواهد بود. بهتر است دنبال علت بیماری خود و برطرف کردن آن باشید.
 

مصطفی: لطفا دارویی به منظور درمان زود انزالی معرفی نمایید سن 34 متاهل حدود 3سال از ازدواجم گذشته

پاسخ پزشک:همانطور که در پاسخ خوانندگان بسیاری عرض کرده ام, تشخیص وجود انزال زودرس با پزشک است. ضمنا هیچوقت بدون تجویز پزشک دارو مصرف ننمائید. دارو را نمی توان از پشت صفحه تلوزیون و یا روزنامه تجویز کرد. اگر ثابت شود جنابعالی انزال زودرس دارید حدود 80-70 درصد موارد با دارو قابل درمان است.



saman: سلام و خسته نباشید . من جوانی 34 ساله هستم تقریبا 3 ماهه که بدلیل مشکل نعوظ با همسرم رابطه نداشته ام و پس از سه ماه به سختی با همسرم رابطه داشتم که در بین نزدیکی آلتم از حالت نعوظ خارج شد . ضمنا همسرم از کوتاهی آلتم ابراز نارضایتی میکرد خواهشمندم راهنمایی فرمایید.


 پاسخ پزشک:  همانطور که در پاسخ یکی از خوانندگان عرض کردم, اختلال نعوظ علل خیلی زیادی دارد و باید علت اصلی پیدا و درمان شود. اینکه فرموده اید همسر شما از اندازه دستگاه تناسلی شما شاکی است، من فکر نمی کنم که مشکل اصلی اندازه دستگاه تناسلی باشد. احتمالا خانم شما در روابط زناشوئی به ارگاسم (ارضاء جنسی) نمی رسند و فکر می کند که مشکل در جای دیگر است. جهت اطلاع شما و سایر خوانندگان محترم, خانمها در رابطه زناشوئی نیاز به تحریکات کافی و زمان دارند و بدون برقرار کردن عمل نزدیکی نیز می توانند به ارضاء جنسی برسند ولی برعکس آن صادق نیست.


نسرین : اقای دکتر من هنگام رابطه زناشویی لذت میبرم ولی خیس نمیشم چیکار کنم عصبی شدم.

پاسخ پزشک:  کلا انواع اختلالات جنسی در خانمها به 6 دسته بزرگ تقسیم می شوند یکی از آنها همین اختلالی است که شما فرموده اید که در اصطلاح به آن اختلال در مرطوب شدن و یا اصطلاح علمی آن Lubrication Disorder می باشد. الان دقیقا توصیح می دهم که مشکل شما کجا است. یک رابطه زناشوئی طبیعی از بدو شروع تا پایان دارای 4 مرحله است که هم مرد و هم زن به ترتیب از این مراحل عبور می کنند. این مراحل به ترتیب عبارتند از: مرحلة برانگیختگی، مرحلة کفه یا همان تداوم تحریک جنسی، مرحلة ارگاسم یا ارضاء جنسی، و بالاخره مرحلة فروکش. یکی از علل عدم مرطوب شدن دستگاه تناسلی خانمها، برقرار کردن رابطه زناشوئی بدون وارد شدن در مرحله برانگیختگی است. علت دوم عدم وجود تحریکات موثر و کافی در حین رابطه زناشوئی است. بدون تحریکات کافی برقرار کردن رابطه زناشوئی نه تنها سبب مرطوب شدن دستگاه تناسلی خانم نمی شود، بلکه بعلت ایجاد درد به مشکلات وی نیز می افزاید. البته علل اختلال جنسی از نوع عدم مرطوب شدن در خانمها خیلی زیاد است و خارج حوصله این مبحث می باشد. من فکر می کنم که اگر شما و شوهرتان مقداری به اطلاعات خود در زمینه روابط زناشوئی بیفزائید، خیلی کمک کننده خواهد بود.



امین : با سلام راههای جلوگیری از انزال زودهنگام را بیان فرمایید.

پاسخ پزشک: دوست عزیز انزال زودرس قابل جلوگیری نیست، بلکه قابل درمان می باشد.



ندا : سلام شرمنده اما من هنوز ازدواج نکردم و نامزد دارم و گاهی باهم آمیزش داریم اما بدلیل برخی مسائل هنوز نمی خواهد نزدیکی کامل باهم داشته باشیم و هر دفعه دچار کمردرد شدید و سردرد و بی نهایت عصبی می شود که چند روز ادامه دارد میشود منو راهنمایی کنید چکار کنم تا ارضاء شود البته بگویم فعلا امکان عروسی نداریم چون شرط خانواده اتمام درس نامزدم است من مانده ام که چکار کنم باتشکر

پاسخ پزشک: عدم نزدیکی کامل سبب کمر درد شدید و سردرد و عصبانی شدن شدید به مدت چند روز در مرد نمی شود. غریزه جنسی یک غریزه فوق العاده قوی است و یک مرد اگر بخواهد ارضاء شود، حتما این اتفاق می افتد. برای ارضاء شدن در یک رابطه زناشوئی، انجام عمل مقاربت الزامی نیست، این بخصوص در مورد خانمها صدق می کند. من فکر می کنم که یا مشکل در جای دیگری است و یا اینکه اطلاعات شما از فیزیولوِژی رابطه زناشوئی خیلی اندک است. من برای شما یک زندگی سرشار از شادی و موفقیت آرزومندم.


saman: با سلام.آیا راهی برای افزایش دائمی سایز آلت تناسلی وجود دارد؟

پاسخ پزشک: اندازه دستگاه تناسلی غیر قابل تغییر است.



جاوید :باسلام خدمت دکتر میخواستم بدانم راه حل مبارزه با زود ارضایی چیه بدون خوردن داروهای تقویتی آیا داروی درمان خاصی وجود دارد لطفا راهنمایی بفرمایید چون واقعا درزندگی دچارمشکل شده ام بعضی وقتا حتی قبل از سخت شدن آلت ارضا میشم یا شاید به دودقیقه درمقابل رابطه جنسی دوام نمیارم وگاهی زود سرد میشم و زود تحریک میشوم خواهشمندم درحدامکان راهنمایی بفرمایید باتشکر

پاسخ پزشک:  شما مبتلا به انزال زودرس هستید و بهترین راه آن دارو درمانی است. هیچگونه داروی تقویتی، مکمل، کرم، ژل، دستگاه و داروی گیاهی وجود ندارد که انزال زودرس را درمان نماید.
 


بی نام: سلام و خسته نباشید به شما :من20سالمه و ازدواج کردم تنها مشکل زندگی ما اینه که من وقتی نزدیکی میکنم خیلی زود ارضا میشوم ببخشید من یکم روک حرف میزنم اخه دیگه خسته شدم اصلا نمیتونم لذت ببرم از این نزدیکی نه من نه خانومم ممنون میشم راهنماییم کنی.


پاسخ پزشک:  شما مبتلا به انزال زود رس هستید، با مراجعه به پزشک مشکل شما به مقدار زیادی قابل حل است.
 


ham :با سلام. من و همسرم زندگی خوبی داریم. هم حرفه و تقریبا همکار هستیم و اصولا مسائل مشترک زیادی داریم که در مورد آنها صحبت کنیم. دقیقا مثل دو دوست ولی متاسفانه بسیاری از اوقات این رابطه در همان حد است و خصوصی‌تر نمی‌شود. مثلا گاهی پیش می‌آید که بیش از یک ماه رابطه جنسی نداریم و وقتی به این فکر می‌کنم که این مساله می‌تواند به دورشدن ما از هم به مرور بیانجامد بسیار ناراحت می‌شوم. من به شخصه احساس می‌کنم که با وجود این که زن هستم پتانسیل بیشتری برای داشتن رابطه جنسی دارم و بسیار سعی کرده‌ام بفهمم که مشکل از کجاست و متوسط داشتن رابطه جنسی در بین سایر زوجها چقدر است؟ آیا همسرم خیلی سرد است یا دلایل جانبی مثل مشغول بودن به امور کاری و بحث‌های متفرقه ما را از این قضیه منحرف می‌کند. یک دلیل که حدس می‌زنم (که البته وقتی به همسرم گفتم تکذیب کرد) این است که مثلا فکر کردن به دردسر حمام رفتن و به این دلیل زودتر بیدار شدن روز بعد باعث می‌شود که قید این کار را بزند و معمولا فرصت‌هایی که از این نظر ایده‌آل باشند کم پیدا می‌شوند. از طرفی گاهی که بعد از ابراز نارضایتی از این وضعیت از طرف من، رابطه‌ای برقرار می‌کنیم به نظر من خیلی ساختگی و مصنوعی به نظر می‌رسد. در حالی که به نظر من حالت طبیعی این است که طرفین هر چند روز یک بار بدون تذکر و به صورت طبیعی به ایجاد رابطه جنسی میل داشته باشند. سوال من این است که آیا این قضیه طبیعی است؟ آیا قرار نداشتن ما در نقش شریک جنسی (به صورت ایده‌آل) باعث ایجاد خیانت یا بحرانی شدن رابطه در طولانی مدت می‌شود؟ آیا برای درمان آن کاری باید کرد؟

پاسخ پزشک:  سرکار خانم شما یک سئوال بسیار خوبی را مطرح فرمودید. غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز است و باید در داخل خانواده بطور مناسب به آن پاسخ داده شود. ظاهرا شما از بدو شروع زندگی مشترک این مشکل را داشته اید. از ظاهر سئوال شما چنین استنباط می شود که شوهر شما دچار کاهش میل جنسی هستند، کمبود میل جنسی در آقایان یا منشاء عضوی دارد و یا روحی روانی است که هرکدام از آنها نیز دارای علل بسیار زیادی هستند، مشکل شما یک مشکل عمده ای است. اگر شوهر شما مایل به درمان است من توصیه می کنم حتما مشکل خود را با پزشک متخصص در میان بگذارید. من آرزوی موفقیت و شادکامی برای شما زوج عزیز دارم.
 


Ehsan:با سلام. همسرم بسیار با هیجان وارد رابطه جنسی می شود و بر عکس بقیه خانوم ها علاقه داره خیلی زود ارضا بشه به طوری که اکثرا من ارضا نمیشم چه کار باید بکنم.


پاسخ پزشک:  دوست عزیز فیزیولوژی بدن افراد با همدیگر متفاوت است موضوعی که مطرح فرمودید نباید در رابطه زناشوئی شما مشکل ساز باشد. شما یک مشکل بسیار شایع را برعکس مطرح فرمودید. در حدود 90 درصد موارد این شوهر است که ارضاء شده و همسر خود را در بین راه رها می کند. شما می توانید بعد از ارضاء شدن همسرتان به انزال برسید فقط کافی است از منابع معتبر به اطلاعات خود بیفزائید.



علیرضا : با سلام.مدت 2 ساله که ازدواج کردم.با اینکه ماه عسل رفتم ولی بنا بر ترس خانومم نسبت به مساله جنسی چند شب مساله شب زفاف رو به تاخیر اتداختم.ولی فایده نداشت.و اونطور که باید شبهای خوبی رو سپری نکردیم. پس از اون در تمام این 2 سال وقت نزدیکی کمی اکراه دارن.ولی همیشه سعی میکنم با صبر و حوصله اونو آماده کنم.ضمنا کار من بصورت 2 هفته کار و 1 هفته کنار خانواده هستم.از نظر جنسی بسیار پر انرِژیم اما توی همون 1 هفته که خونه میرم اکثر اوقات یک مساله کوچک باعث قهر بینمون میشه.و این تا اونجا ادامه داره که من شاید توی 40-50 روز فقط 2 تا 3 بار نزدیکی داشته باشم.همین باعث فشار جنسی به من شده!خیلی با خانومم صحبت کردم که با هم مشاوره جنسی بریم اما همیشه و طبق عادت خودخواهی هیچوقت زیر بار نرفته!و همش میگه مشکل از خودمه.این مساله هرروز باعث رنجش خاطر من و بطبع تاثیر روی سایر مسایل زندگیم شده.واقعا نیاز به کمک دارم.لطفا راهنماییم کنید!در صورت لزوم شماره تماستونو بزارید تا تماس بگیرم.

پاسخ پزشک:  در مورد روابط ما بین زن و شوهر من امیدوارم که مسائلتان حل شود. در مورد همسرتان ایشان مبتلا به سرد مزاجی است و باید نسبت به حل مشکل خود از طریق مراکز پزشکی اقدام نماید. اینکه می گویم باید، ناشی از تجربیات بسیار تلخی است که دارم، من بیش از چند صد پرونده طلاق دارم که از مراکز قضائی به بنده جهت اظهار نظر ارجاع شده اند و روز به روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود. غریزه جنسی یک از نیازهای اولیه انسان است و باید بطور مناسب در داخل خانواده به آن پاسخ داده شود.



مریم : سلام.هنگام نزدیکی با همسرم خیلی کم احساس لذت دارم و اکثرا با اکراه به سویش میروم و هنگام انجام این عمل حس میکنم منطقه ای در شکمم درد میگیرد ضمنا خود و همسرم تحصیل کرده وبارها به طرقی که به ذهنمان رسیده سعی در رفع مشکل کرده ایم اما متاسفانه بجایی نرسیدیم .همسرم بااینکه بسیار گرم هست اما کاملا رعایت حال مرا میکند ولی من دیدخوبی نسبت به این مسئله ندارم .با توجه به جامعه هم تا کنون به چزشکی مراجعه نکرده ایم یعنی نهادی در این ارتباط نمیشناسم.مشکل چیست.


پاسخ پزشک:  مشکل شما سرد مزاجی است، آن علل بسیار زیادی دارد. با تجربه ایکه من دارم یکی از علل شایع سرد مزاجی ما بین طبقه تحصیل کرده هم در مرد و هم در زن، نداشتن رابطه عاطفی خوب با یکدیگر است. ولی خوشبختانه مثل اینکه روابط عاطفی شما خوب است.  شما چون تمایل به حل مشکل خود دارید قطعا از مراجعه به پزشک متخصص سود می برید.



پیروز :با سلام آقای دکتر حدود 50 سال سن دارم وفعالیت جنسی ام زیاد است اما حدود 2 سال است منی بنده جهش زیاد ندارد سوال من این است آیا انزال مکرر بفاصله 2 روز عامل این موضوع است آیا در معرض بیماری مثل پروستات قرار دارم آزمایش ها PCAطبیعی وحدود 1 میباشد ومشکل اداری وسوزش ندارم اما گاهی ادار دوشاخه میاید وسپس جریان طیبعی میشود طبق سونو 6 ماه اخیر واریکوسل خفیف در ناحیه بیضه چپ دارم اما اورولوز گفته مهم نیست درد خفیفی در ناحیه بیضه چپ وسنگینی احساس میشود سونو کلیه ومجاری ومثانه سالم وطبیعی بوده وحجم میزان منی بطور متوسط حدود 7 الی 10 قطره در هر انزال میباشد ورنگ ونوع ان نیز طبیعی میباشد . با تشکر ومعذرت خواهشمند است علت افت جهش اعلام گردد آیا به سن بستگی دارد؟



پاسخ پزشک:  دوست عزیز حجم منی اهمیت چندان ندارد. زیاد به رنگ، قوام و حجم منی خود اهمیت ندهید. علت دوشاخه شدن ادرار شما، بزرگی پروستات است. واریکوسل در سن شما نیاز به اقدام خاصی ندارد.



ahmad : باسلام.من 38سال دارم ومتاهل هستم.دارای یک فرزند5ساله.ولی متاسفانه درطول این مدت صاحب فرزند دیگری نشدیم.لازم به ذکراست کارمن طوریست که مجبورم 14روزتمام ازخانواده دورباشم لذاکاملا"حس میکنم مقداروجهش مایع semsenکم شده وبلافاصله هنگام coitusازبدن همسرم خارج میگردد.خواستم راهنمایی فرمایید.متشکرم.



پاسخ پزشک:  ناباروری در زوجها دو نوع است: اولیه و ثانویه. چون شما صاحب یک فرزند شده اید، ناباروری شما از نوع ثانویه است. ممکن است خود شما و یا همسرتان دچار مشکل شده باشید. توصیه می کنم جهت بررسی به پزشک مراجعه نمائید.



F. E : باسلام بنده44سال سن دارم ومشکل انزال زود رس را دارم البته ناگفته نماند بنده دردوران مجردی یعنی حدود 15... سال قبل خودارضایی داشتم وخودم فکر میکنم انزال زود رسم به همین مربوط میشود برای معاینه هم خجالت میکشم لطفا مرا راهنمائی فرمایید باتشکر

پاسخ پزشک:  اگر ثابت شود که شما انزال زودرس دارید، با دارو درمانی کمک خیلی زیادی می توان به شما کرد.




جواد : با سلام و عرض ادب بنده از کوچکی آلت رنج میبرم به طوری که شریک جنسی اینجانب از این موضوع شکایت دارند خواهشمند است راهنمائی های اسان و کاربردی را برای بنده ارسال نمائید . با تشکر شما

پاسخ پزشک:  همانطور که بنده بارها متذکر شده‌ام، در علم پزشکی هر بیماری تعریف و معیارهائی دارد. اینکه آلت تناسلی شما دارای اندازة غیر طبیعی است یا نه، تشخیص و درمان آن با پزشک متخصص است. در مورد اندازة آلت تناسلی، این روزها مراجعات مکرر برای این موضوع وجود دارد. دلیل آن نیز انبوه تبلیغات غیر واقعی است. یکی از شگردهای شرکتهای داروئی و تجهیزات پزشکی ابتدا ایجاد بیماری است و بدنبال آن ارائة درمان برای بیماری مذبور است. ابتدا با انبوه تبلیغات به مرد القاء می‌کنند که اندازة آلت تناسلی وی کوچک است، بعد با انبوه تبلیغات، نقش اندازة آلت تناسلی را در رابطة زناشوئی بسیار حیاتی می کنند (که در واقع اصلاً اینطور نیست) و سپس چارة درد را ارائه می کنند. مثل هر بیماری دیگر، کوچکی واقعی دستگاه تناسلی در مردان یا "کوچکی مرضی دستگاه تناسلی"  تعریف علمی خاص خود را دارد، و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نمی تواند باشد. افرادیکه از نظر علمی دارای اندازة آلت تناسلی طبیعی هستند هیچگونه مشکلی در رابطة زناشوئی پیدا نمی کنند
اندازه دستگاه تناسلی مرد اهمیت چندانی در رابطه زناشوئی ندارد. یک خانم بدون انجام عمل نزیکی با وی نیز می تواند بارها به اضاء جنسی برسد. علت عدم ارضا همسر شما، احتمالا اطلاعات اندک شما است. هیچ راهی برای تغییر اندازه دستگاه تناسلی وجود ندارد. مواظب باشید در دام تبلیغات گرفتار نشوید.
 


ظاهر :سلام خسته نباشید. من و خانمم تصمیم گرفتیم بچه دار بشیم. الان که موقع عادت ماهیانه شون هست روز اول علائم خونریزی داشتند ولی حال قطع شده. البته قبلا خانمم دو بار سقط داشتند. ما نسبت فامیلی هم داریم (دختر عمو پسرعمو). البته پارسال آزمایش ژنتیک دادیم که طبق نظر دکتر هیچ مشکلی نداشتیم. آیا باز هم امکانش هست که بچه سقط بشه؟ خواهشمندم ما رو راهنمایی بکند. با تشکر ظاهر ولیزاده.

پاسخ پزشک:  سقط مکرر علل بسیار زیادی دارد. لازم است همسر شما از نظر وجود احتمالی یکی از علل سقط توسط متخصص زنان و زایمان بررسی شوند.


asad :  با سلام از سن 35 سالگی انزال خودم از دست دادم بعضی متخصصان اثر دیابت بر مثانه و بعضی عوامل روحی را باعث ان میدانند . قرص پزدو افدرین و سودو افدرین تاثیری نداشت. بفرمایید بجز دیابت عامل دیگری میتواند باعث ان بشود؟ ازمایشات انجام شده : نوار مثانه که ادرار باقیمانده 70 سی سی بود دو بار ازمایش ادرار از نظر اسپرم که اسپرمی مشاهده نشد سونوگرافی مقعد که انسداد گزارش نکرد.


پاسخ پزشک:  اختلال انزال به 5 نوع تقسیم می شود: انزال زودرس، انزال دیررس، انزال پس گرد، عدم انزال و انزال خشک. شما دچار عدم انزال ناشی از بیماری دیابت هستید. متاسفانه بیماری دیابت بر عملکرد جنسی مردان تاثیرات سوء بسیار زیادی دارد. مشکل شما در حدود 60-50 درصد با دارو حل می شود.



بی نام: با سلام و خسته نباشید. من حدود دو سال هست که ازدواج کرده ام. مشکلی که دارم این هست که همسر من هم به لحاظ جسمی و هم جنسی ضعیف هست. زود خسته میشه . خیلی سریع سرما میخوره. زمان رابطه جنسی زود انزالی داره و حتما باید از لیدوکائیین استفاده کنه. وقتی هم رابطه جنسی کمی بیشتر باشه مثلا بیشتر از یک ربع گاهی وقتها آلتش نعوظ خودش رو از دست میده و دیگه به هیچ عنوان به حالت اولش برنمیگرده و مجبوریم رابطه رو ناتمام بذاریم که برای من خیلی سخت میشه چون روز بعدش کاملا بی حال و خسته میشم. اندازه آلت همسرم 12 سانتیمتر است. قدش 180 و وزنش 175 هست. در ضمن زمان استراحت و خوابش هم خیلی کم هست در شبانه روز 6 ساعت میخوابه. الان حدود 9 ماه هست که میخواهیم بچه دار بشیم ولی موفق نشدیم. دکتر گفته از روز 10 پریود تا 20 یک روز در میان رابطه داشته باشین ولی همسرم این قدرت بدنی رو نداره و واقعا از لحاظ جسمی تحلیل میره. رسزش مو داره و خواب آلوده. برای همین من هم اصرار نمیکنم. خواهش میکنم منو راهنمایی کنید.



پاسخ پزشک:  برخلاف تصور عامه، برقرار کردن رابطه زناشوئی هیچ ارتباطی با قدرت بدنی ندارد. این تمایلات افراد است که تعداد روابط زناشوئی را مشخص می کند.برقرار کردن رابطه زناشوئی سبب ضعف و بی حالی نمی شود. برای انزال زودرس به هیچ وجه از لیدوکائین استفاده نکنید. آن ضمن اینکه دارای عوارض است اگر هم موثر باشد فقط جنبه تسکینی دارد. انزال زودرس با دارو به مقدار زیادی قابل حل است. بنظر می رسد که شوهر شما اختلال نعوظ هم دارد. اختلال نعوظ دارای دو نوع است، یکی اینکه مرد از اول نمی تواند آمادگی پیدا کند و دیگری اینکه اگر آمادگی پیدا کرد، قبل از به اتمام رسیدن رابطه زناشوئی، آمادگی از بین می رود. خود اختلال نعوظ دارای علل زیادی است که می توان با بررسیهای لازم نسبت به درمان آن اقدام کرد. یکی از علل اختلال نعوظ استفاده از داروهای بی حس کننده مثل لیدوکائین است، چون حس دستگاه تناسلی از بین می رود، نعوظ یا ایجاد نمی شود و یا زود از بین می رود. ضمنا این مواد بیحس کننده بسرعت از طریق دستگاه تناسلی خانمها جذب شده و سبب بی حسی در خانمها نبز می شود.


پریا :با سلام لطفا بهترین راه جلوگیری بهم معرفی کنید

پاسخ پزشک:  احتمالا منظور شما جلوگیری از حاملگی است. ما یک بهترین داریم  یک مطمئن ترین. بستگی به شرایط افراد، بهترین راه برای آنها متفاوت خواهد بود. اگر شما می خواهید صد در صد از حاملگی جلوگیری کنید، مطمن ترین راه، استفاده از قرصهای ضد حاملگی است. اگر شما دارای یک فرزند هستید و در آینده فرزند دوم را هم خواهید داشت و موعد حاملگی دوم هم برای شما چندان اهمیت ندارد (مثلا امسال باشد یا 3 سال دیگر) شاید بهترین راه برای شما استفاده از IUD باشد. اگر شما به اندازه کافی دارای فرزند بزرگسال هستید و دیگر نمی خواهید صاحب فرزند شوید، بهترین راه بستن لوله توسط شوهرتان است.
 


مرادی : 42 سال سن دارم که تا 5 ماه پیش هر شب رابطه جنسی داشتم مدتی است که میل جنسیم به شدت کاهش یافته .البته هم اکنون یک نوزاد 3 ماهه داریم که در ماه نهم ویکماه و نیم ابتدای زایمان خانمم کمتر نزدیکی داشتیم.به صورت تفننی تریاک میکشم.ضمنا میل جنسی به غیر خانمم دارم .ممنون میشوم راهنمایی فرمایید.


پاسخ پزشک:  خواننده محترم کاهش میل جنسی را دقیق توصیف نکرده اید، اگر شما در هفته یک بار رابطه زناشوئی دارید، مشکلی وجود ندارد.



a : با عرض سلام و خسته نباشید من مدت یک سال است که ازدواج کرده ام و خواهان فرزند پسر می باشم لطفا راهنمایی فرمائید چه راه حلی دارم با تشکر.


پاسخ پزشک:  جنس جنین را به هیچ وجه نمی توان مشخص کرد. از خداوند فقط تقاضای فرزند سالم را داشته باشید. صاحب فرزند دختر سالم شدن یکی از نعمات بسیار بزرگ خداوند می باشد.


gfiodhgjo : سلام بنده35ساله هستم مدت8سال است ازدواج کرده ام مدت 10 ماه است میل جنسی ام را ازدست داده ام قبلا اشتیاق جنسی فراوان داشتم ولی الان خیلی کم شده است به روانپزشک مراجعه کردم یک قرص داد20میلیگرمی که دوشنبه وپنجشنبه ها نصف قرص را میخوردم البته میل جنسی بنده دارای نوسان است گاهی نرمال وگاهی بسیار سرد لطفا راهنمایی کنید.


پاسخ پزشک: همانطور که در پاسخ سایر خوانندگان محترم عرض کردم، هر بیماری علت و درمانی دارد. شما لازم است از نظر علل مختلف کاهش میل جنسی بررسی شوید. یکی از علل مهم کاهش میل جنسی در مردان، کاهش میزان هورمونهای مردانه است.


اسد : سلام بنده 38 ساله از لحاظ میل جنسی به شدت قوی ولی از لحاظ قدرت جنسی ضعیف می باشم ضمنا هیچ گونه اعتیاد به سیگار یا الکل ندارم. لطفا مرا راهنمایی کنید.


پاسخ پزشک:  بنده منظور از قدرت جنسی را متوجه نشدم. برای برقراری رابطه زناشوئی قدرت خاصی لازم نیست. مثل اینکه بگوئیم مردانی می توانند رابطه زناشوئی برقرار کنند که بتوانند وزنه صد کیلیوئی را بلند کنند. اصلا اینطوری نیست. اگر شما مشکل در نعوظ دارید، دنبال برطرف کردن آن باشید.



Farhadjami:  با سلام وتشکر باعرض پوزش ، مدت دو ماه است در وسط و داخل آلت تناسلی توده ی سفت و سخت ( اندازه نخود)ایجاد شده است. که در حالت عادی هیچ دردی ندارم ولی وقتی از حالت عادی خارج میشود درد زیادی را به همراه دارد در موقع نزدیکی خیلی اذیت میشوم. در ضمن از نظر اندازه نیز کوچک شده است. در مواقع ادرار هیچگونه دردی و یا سوزشی ندارم . سن 43 رنگ پوست تیره سیگار نمیکشم و دارای فرزند هستم وزن 77 کیلو گرم شغل ادرای.


پاسخ پزشک:  شما متاسفانه احتمالا دچار یک نوع بیماری به اسم بیماری پیرونی شده اید. از علائم اولیه آن ایجاد درد در هنگام نعوظ است. هر چه زودتر نسبت به درمان خود اقدام نمائید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به سایت www.safarinejad.ir مراجعه نمائید.
 


محمد :با عرض سلام می خواستم بدانم برقراری ارتباط جنسی هرشب با همسر برای سلامتی مضر است؟( هم برای مرد و هم برای زن ).

پاسخ پزشک:  برقراری رابطه زناشوئی هیچ مغایرتی با سلامتی ندارد.



عیسی : با سلام بدون مقدمه : جوانی هستم 30 ساله که مشکل زودانزالی دارم و عملیات آمیزش حداکثر با 15 تا 20 دخول به اتمام می رسد و ارضاء جنسی صورت می گیرد،‌ این موضوع مرا بسیار تحت تاثیر قرار داده ،‌ لطفا راهنمایی فرمائید. با تشکر


پاسخ پزشک:  اگر ثابت شود که شما مشکل انزال زودرس دارید، با دارو درمانی به مقدار زیادی می توان به شما کمک کرد.



نیکی : با سلام خدمت آقای دکتر و با تشکر از این ابتکاری که باعث می شود بسیاری از مشکلات در این خصوص به سرانجام برسد. در خصوص زود انزالی پیشنهادها و درمان های متفاوتی توسط متخصصین ارائه می شود . راه حل اصولی که بهتر بشود این مشکل را برطرف کرد چیست با تشکر.


پاسخ پزشک:  اگر ثابت شود که شما مشکل انزال زودرس دارید، با دارو درمانی به مقدار زیادی می توان به شما کمک کرد.


 
سهیل:باسلام. داروی دایپوکستین در چه مرحله ای قرار داره ؟ طرز کارش چیه؟ ایا از طرف اداره بهداشت و درمان امریکا تایید شده؟ ایا تو ایران امده؟ از کجا میشه تهیه کردش؟ با تشکر.

پاسخ پزشک:  این دارو هیچ مزیتی نسبت به سایر داروها در درمان انزال زودرس ندارد. تبلیغات میلیاردی در مورد این دارو صورت گرفته است. شرکت سازنده آن هزینه هنگفتی جهت تائید آن صرف کرد ولی این دارو از طرف اداره FDA آمریکا رد شد. بنده دو مقاله به زبان انگلیسی در مورد این دارو دارم که در آمریکا چاپ شد. لینک آنها را برای شما می گذارم شاید مفید باشند:


Safarinejad MR. Safety and efficacy of dapoxetine in the treatment of premature ejaculation: a double-blind, placebo-controlled, fixed-dose, randomized study. Neuropsychopharmacology. 2008 May;33(6):1259-65.
Safarinejad MR. Comparison of dapoxetine versus paroxetine in patients with premature ejaculation: a double-blind, placebo-controlled, fixed-dose, randomized study. Clin Neuropharmacol. 2006 Sep-Oct;29(5):243-52.
 


حامد : با سلام - اینجانب 4 سال است ازدواج کردم - هنگام نزدیکی با همسرم ، من زودتر ارضا می شوم - حدود 5 دقیقه - لطفا برای این موضوع راهکار ارائه فرمائید - با تشکر.

پاسخ پزشک:  مشکل شما این است که از فیزیولوژی خود و همرستان آگاهی ندارید. شما خوانندة محترم بنظر می رسد اشتباه می کنید. علت عدم ارضاء خانم شما ، انزال زودرس شما نیست. شما اصلا انزال زودرس ندارید.. تعریف علمی انزال زودرس عبارت است از، انزال زودتر از دو دقیقه پس از برقراری رابطة زناشوئی. خانمها برای رسیدن به ارگاسم (ارضاء جنسی) نیاز به زمان دارند (معمولاً حدود 10 دقیقه). معمولاً خانمها برای رسیدن به ارگاسم نیاز حتمی به برقراری رابطة واژینال ندارند. بر خلاف مردان، خانمها در یک بار رابطة زناشوئی می توانند چندین بار ارگاسم را تجربه کنند، بدون اینکه رابطة واژینال داشته باشند. هم شما و هم همسرتان نیاز به این دارید که اطلاعات و مهارتهای زناشوئی خود را بهبود بخشید.
 

حسین : سلام من یک جوان 26ساله هستم و5سال هست که ازدواج کردم سوالی که داشتم این بودکه من تقریباهریک روز در میان نیاز به رابطه جنسی با همسرم هستم ولی متاسفانه همسرم پاسخگوی نیاز من نیست وامکان دارد درصورت ادامه این روند من باکسان دیگری هم رابطه جنسی برقرار کنم لطفا راهنماییم کنید.

پاسخ پزشک:  همانطور که در سایر پاسخ خوانندگان عزیز نیز توضیح داده ام، غریزه جنسی یکی از نیازهای مهم و اولیه انسان است و هم زن و هم مرد باید به این نکته توجه داشته باشند که باید در داخل خانواده به این نیازها پاسخ داده شود.
احتمالا همسر شما دچار سرد مزاجی است، اگر مشکل عاطفی و درگیری ما بین خود ندارید، و همسر شما تمایل به درمان دارد، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمائید.
 


میرزایی :باعرض سلام.خسته نباشید من 25 سالمه یه مشکلی که دارم اینه که زود ارضا میشم چون یکی از تخمخایم افتاده به سمت پایین.ممنون میشم راهنماییم کنین.

پاسخ پزشک:  محل قرار گیری بیضه ها متفاوت و فاقد اهمیت است. اگر ثابت شود که شما مشکل انزال زودرس دارید، با دارو درمانی به مقدار زیادی می توان به شما کمک کرد.


 
بابک: با سلام لطفا مرا در رابطه مسئله زیر که مدت هاست باعث نگرانیم شود راهنمائی بفرمائید: من هم اکنون 24 سال دارم. از سن حدودا 18 سالگی متوجه شده ام که آلتم در حالت نعوظ کامل بصورت قوز کرده می باشد یعنی دارای انحراف حدودا 30 درجه ای به سمت پائین. تا به این زمان هیچ ارتباط جنسی هم نداشتم. اما اکنون در شرف ازدواج می باشم و این مسئله باعث نگرانی ام در رابطه با ارتباط جنسی کامل با همسر آینده ام شده است. با تشکر.


پاسخ پزشک:  شما مبتلا به کجی آلت تناسلی هستید که با جراحی قابل اصلاح است.
 



م . ر: حدود 45 سال سن دارم و در موقع نزدیکی نمی توانم نعوظ کامل داشته باشم و در بعضی مواقع نعوظ هستم ولی سریع این حالت را از دست می دهم. ضمنا اخیرا ازدواج کرده ام. چه کار باید بکنم؟ آیا خوردن قرص سیلدنافیل بصورت هفته ایی 2 بار اشکال دارد؟ در دراز مدت

پاسخ پزشک:  استفاده از قرص پرعارضه فوق را اصلا توصیه نمی کنم. شما باید علت مشکل خود را پیدا کرده و برطرف نمائید.



محدرضا : با سلام و احترام مشکل من انزال زود هنگام می باشد می خواستم بدانم علت چیست و چه راهی را پیشنهاد می کنید . در ضمن من به هیچ دکتری مراجعه نکرده ام با تشکر

پاسخ پزشک : اگر ثابت شود که شما مشکل انزال زودرس دارید، با دارو درمانی به مقدار زیادی می توان به شما کمک کرد.
 

اسماعیل : باعرض سلام مشکل من ارضا زودهنکام می باشد ایا این مشکل بادارو حل می شود سن 45 سال باتشکر

پاسخ پزشک: اگر ثابت شود که شما مشکل انزال زودرس دارید، با دارو درمانی به مقدار زیادی می توان به شما کمک کرد.



عبدی : حدود یک سال است که به دلیل استرس و استفاده از داروهای ضد چربی خون اریکشن مطلوب ندارم چه توصیه هایی برای ایجاد اریکشن مطلوب دارید آیا میتوانم با قرص های ویاگرا این نقص را بر طرف کنم البته پس از خوردن قرص ویاگرا ( سیلدنافیل)سر درد میگیرم چه دارو یا تغذیه ای را پیشنهاد میکنید .34 سال دارم و 10 سال است ازدواج کردم.

پاسخ پزشک:  استفاده از داروهای ضد چربی اثر سوء بر روی نعوظ مرد ندارند. استفاده از داروی پر عارضه فوق در بهترین شرایط مشکل شما را تسکین می دهد. شاید بتوان بیش از یکصد مورد علت برای اختلال نعوظ در مردان ذکر کرد. شما باید علت بیماری خود را پیدا و برطرف نمائید. در مورد علل اختلال نعوظ توضیحات مفصل به زبان ساده در سایت www.safarinejad.ir داده شده است.



سعید : با سلام آیا عادت به نزدیکی به صورت دوبار در کمتر از یک ساعت ضرر دارد؟

پاسخ پزشک:  جواب سئوال شما "نه" می باشد.
 


lida : با سلام همسرمن در رابطه جنسی دچاربیماری روحی و روانی است .از من میخواهدکه خودم را برای مردای غریبه آرایش کنم زمانیکه من این کاررا میکنم از این مسئله لذت برده ودر رابطه جنسی با من در تخیلش مدام از رابطه من با دیگر مردها صحبت کرده وبعد از رابطه جنسی از گفتن این جملات شرمنده میشود.از این موضوع ناراحتم وازاین که بایداینکار رو بکنم تا بتونم با شوهرم رابطه جنسی داشته باشم خیلی دلگیرم.

پاسخ پزشک: همسر شما نیاز به مشاوره با روانشناس متخصص در زمینه مسائل جنسی دارند.
 


agahi : سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم امکانش هست خودمون تشخیص بدیم که نامزدمون پرده بکارتش از بین رفته یا اصلا وجود نداره ؟ ..و اگه نداشته باشه دکتر میتونه تشخیص بده اولبن رابطه جنسی  پارتنرمون کی بوده ؟ ممنون

پاسخ پزشک:  خود شما نمی توانید در مورد چگونگی پرده بکارت اظهار نظر نمائید. در مورد قسمت دوم سئوال شما، مراجع قانونی می توانند در این مورد اظهار نظر کنند.
 


رضا خ : سلام. من از انزال زودرس بعضی موقع ها خفیف تر نغوذ ناقص رنج می برم. چه کار باید بکنم. ممنونم

پاسخ پزشک:  اگر ثابت شود که شما مشکل انزال زودرس دارید، با دارو درمانی به مقدار زیادی می توان به شما کمک کرد.
اگر در بدست آوردن و حفظ نعوظ نیز دارای مشکل هستید، قابل بررسی است.




ایلیا :من مدت 14سال است ازدواج کرده ام همسرم مبتلا به واژنیسم میباشد آیا راه حلی غیر از روان درمانی وجود دارد . چون روان درمانی هیچ نتیجه ای نداده است . آیا درمان داروئی یا تزریق بوتاکس در ایران صورت میگیرد و آیا این روش را توصیه میفرمایید لطفا" راهنمایی کنید بسیار سپاسگزارم 

پاسخ پزشک: وازینیسموس یکی از مواردی است که خیلی سخت درمان می شود. بعد از 14 سال که همسر شما خوب نشده است، بعید است با درمانهای اضافی خوب شود. تزریق بوتاکس را در این مورد توصیه نمی کنم.



مهدی :سلام خانم من بسیار سرد مزاج وتقریبا شهوت ایشان صفر می باشد راهنمایی کنید دارو معرفی کنید.

پاسخ پزشک: خانم شما دچار سرد مزاجی شدید است، اگر رابطه عاطفی خوبی با همسر خود دارید و همسر شما نیز به درمان علاقمند است، توصیه می کنم که به پزشک متخصص مراجعه نمائید.



سیروس :سلام/من مردی 43 ساله هستم که از جوانی با مشکل نعوظ مواجه بوده ام و در ارتباط جنسی با مشکل مواجه می شدم راهنمایی برای وضعیت خود را خواهانم.

پاسخ پزشک:  بنده تعجب می کنم که شما چرا دنبال درمان خود نیستید. در مورد علل، راههای تشخیصی و درمانی اختلال نعوظ توضیحات مفصل در سایت www.safarinejad.ir آمده است.
 


فرشاد : سلام. من 45 سال دارم. دارای دو بچه هم هستم.چندی است که نعوذم موقتی است و در حال مقاربت از دست میرود. کبد من چرب است و تنها دارویی که مصرف میکنم اتورواستاتین است. چندی است که از سیلدنافیل 25 و گاهی 50 استفاده میکنم. گاهی خوب جواب میدهد. ولی بسیاری موارد مشکل حل نمیشود. لطفا راهنمایی فرمائید.


پاسخ پزشک:  شما مبتلا به اختلال نعوظ از نوع حفظ آن، شده اید. یکی از علل آن بالا بودن چربی خون و دیابت است. از داروی مذکور استفاده نکنید. باید علت مشکل شما پیدا و بر طرف شود.
 


تقی :با سلام مردی 41ساله ام مدتیست هم تمایلم کاهش یافته و هم گاهی انزال زودرس دارم و گاهی برعکس.

پاسخ پزشک:  در مورد کاهش میل جنسی باید توضیح بیشتری دهید. اگر شما قبلا در هفته چند بار رابطه زناشوئی داشتید و الان به یک بار کاهش یافته است، مشکل خاصی نیست. گاهی فشارهای زندگی مرد را بصورت موقت دچار کاهش میل جنسی می کند. تداوم مشکل نیاز به بررسی دارد.
 


بهروز :باسلام ودعای خیرشما عزیزان اینجانب بهروز 38سال ام میباشد و14 سال است که ازدواج نموده ام وحدودا" دوسالی می باشد که به انزال زود رس دچار شده ام لطفا" راهنمایی ام نمایید که با چکار کنم که از این معضل نجات پیدا کنم.

پاسخ پزشک:  انزال زودرس شما ثانویه است، یعنی در بدو شروع زندگی زناشئی نداشتید. یعنی یک بیماری سبب انزالزودرس شما شده است که  سردسته آنها، عفونت پروستات است. توصیه می کنم که توسط یک پزشک متخصص بررسی شوید.
 


amirian : با سلام لطفا راه معالجه زودانزالی ارائه فرمائید.

پاسخ پزشک : اگر ثابت شود که شما مشکل انزال زودرس دارید، با دارو درمانی به مقدار زیادی می توان به شما کمک کرد.


سارا :سلام .من قصد ازدواج با شخصی را دارم که الت تناسلی بزرگی دارد به نظر شما برای من مشکل پیش می آید لطفا خیلی زود جواب من را بدهید. با تشکر.

پاسخ پزشک:  برای پیدا کردن پاسخ به سئوال خود به پزشک متخصص مراجعه نمائید.




غفار :چند ماهه بدلیل حجم کار هیچ احساس جنسی ندارم ، عصبی ام تحمل هیچ گفتگوئی را هم ندارم باسپاس

پاسخ پزشک:  همانطور که خود شما فرمودید مشکلات زندگی و حجم کار ریاد بر میل جنسی و توانائی جنسی مرد اثر سوئ دارد. بهترین کار این است که منتظر شوید تا مشغله ها کم شوند و یا آنها را کم بکنید. البته به احتمال زیاد برای شما امکان پذیر نیست. برای اینکه حقی از همسر شما ضایع نشود و خدای نکرده مشکلی در زندگی زناشوئی پیش نیاید، مشاوره با یک پزشک متخصص برای شما خیلی کمک کننده خواهد بود.



کاربران گرامی  سری اول پاسخ به سوالات جنسی و زناشویی سوالات سلامت نیوز همچنان از اینجا  در دسترس میباشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • p.h ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    67 11
    سلام. من و شوهرم 2 ساله که عروسی کردیم و 3 سالم تو عقد بودیم.خیلی همدیگرو دوست داریم.شوهرم 32 سالشه و منم 24.من خیلی داغم و برعکس من شوهرم خیلی تمایل نداره.نمیدونم چکار کنم .بی نهایت دارم اذیت میشم.همیشه رابطمون سریع شروع میشه و به 5 دقیقه نکشیده تموم میشه.و من همیشه تو اوج خواستن پس زده میشم.خیلی بهم فشار میاد.اعصابم ضعیف شده.بی حس و حال شدم و .... هر کاری بگید انجام دادم.سعی میکنم همیشه به رابطمون تنوع بدم ولی همیشه اون دراز میکشه و منتظره من شروع کنم.اصلا پیش نوازش و ... که انجام نمیده.حتی من موقع رابطه با لباسم.یعنی اصلا دلش نمیخواد به بدن من دست بزنه.وقتی بهش اعتراض میکنم میگه چشاتو ببند با فکرت ارضا شو.دارم دق میکنم.کمکم کنید.من عاشقشم ولی این کاراش داره سردم میکنه.ممنون میشم جوابمو بهم بدید
  • نوشين ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    36 13
    با سلام.دختري 19 ساله ام كه حدود يك ماه است با پسري 25 ساله ازدواج كرده ام.بد نيست بدانيد كه فاصله ي اشنايي ما تا ازدواجمان 1 ماه شد .در طول اين 1ماه ايشان هيچ رابطه اي (نوازش،بوسيدن و...)نسبت به من انجام نداده اند،ققط چيزي كه ميدانم اينه كه قبلا با هييييچ دختري هيييچ رابطه اي نداشته و اينكه خيلي خجالتيه و خانواده اي بسيار محتاط هستن.خودم هم به صورتي ازش پرسيدم،اونم ميگه "فكر نكنيد من سردم،من هنوز روم نميشه". به نظر شما با وجود شرايطي كه گفتم ممكنه اين پسر مشكلي داشته باشه يا طبيعيه؟و اين كه وظيفه ي من چيه؟دوست ندارم اين وضعيت بيشتر طول بكشه از طرفي هم دوست ندارم شروعش از طرف من باشه و اينكه خودم هم فردي خجالتيم(البته من الان انتظار رابطه ي انچناني ندارم)/ممنون ميشم اگه راهنماييم كنين
  • REZA ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    24 11
    سلام پسر 21 ساله ای هستم که 40 روز پیش خود ارضایی کردم و از من منی خارج نشد بعد ان در خواب ارضا شدم که اثری از منی ندیده ام مشکل چیست؟؟؟؟
  • رضا ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    25 9
    با سلام و احترام برای زود انزالی دارو های گیاهی موثر اما به نظرتون واقعا همچنین داروی گیاهی که برای بدن ضرر نداشته باشه مفید هستش نظرتون رو عرض کنید درضمن ترامادول برای رابطه جنسی موثر دلیش چی ؟آیا امراضی دارد جواب بدید مجکر
  • فاطمه ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    سلام من دختری هستم 20 ساله که تازه سه ماه هست که نامزد کردم از جند سال بیش تنها دغدغه ی فکری من اینه که الت جنسیم تیره است و لبهای داخلیم بزرگتر از لبهای خارجی است و کلا شکل و فرم زشتی داره از نظر خودم و میترسم که شوهرم از الت من خوشش نیاد و لذت کافی رو نبره با توجه به این که شوهرم از همون اول گفت که من ادم خیلی گرمی هستم و شهوت جنسی زیادی داره حالا من جی کار کنم خجالت میکشم التمو بهش نشون بدم
  • hasti ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    42 9
    با سلام.من ۲۵سالمه و شوهرم ۲۹سال.۳سال عقد بودیم و الان 1سال و نیم بیشتره که ازدواج کردیم.شوهرم بر عکس من خیلی سرد مزاجه.تو دوران عقد میگفت بعد از عروسی.و الان خودش متوجه شده که سرده اما تلاشی هم نمیکنه.برادرش هم همینطور سرد هست چون من با جاریم صحبت میکنم.گاهی رابطه ما ابار در ماه بیشتر نیست وحتی اولین رابطه کامله زناشوییمون بعد از ۶ماه انجام شد.اوایل فکر میکردم از حاملگیه من میترسه اما الان مطمئن شدم سرده.طوریکه تبدیل به ۲هم خونه شدیم و علاقه من هر روز به شوهرم کمتر میشه.خواهشا راهنمایی کنید
  • شیرین ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    40 4
    سلام.من سه ماهه که عقد کردم وفقط همون باراول رابطم بانامزدم ارضا شدم اونم خیلی کم و زود....از اون به بعد هروقت همسرم میخوادمنو ارضا کنه نمیذارم آخه طاقتشو ندارم درد ندارم ولی حس خوبی هم ندارم.قبلا نظرم بد بود راجع به اینکارا ولی حالا خودم احتیاج دارم ولی نمیتونم ارضا شم بنظرتون مشکل کجاست؟
  • مبين شيرازي ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    19 10
    سلام هنگام نزديکي همسرم بيشتر عذاب ميکشد تا لذت نزديک هرکاري کردم درد داره اصلا لذت نمي بره واصلا اراده اي براي اين کار نداره راهنمايي کنيد
  • میثم ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    19 11
    سلام من مشکلم بعد امدن منی هست زمانی که ارضاع میشم تا فرداش شدیدن ضعف میکنم ۳۳ سالمه ۱۰ ساله ازدواج کردم وقبلاسکس زیاد داشتم الان هفته ای یک بار منیم میاد حالم خراب میشه شدیدن گشنم میشه با ضعف شدید لطفا راهنمایی بفرماید
  • مریم ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    50 15
    خانم دکتر دختری 26 ساله هستم تقریبا چند ماه نامزد کردم تا حدودی رابطه جنسی با همسرم دارم البته به درخواست و اصرار شدید او همسرمم دوست دارم اما اصلا از رابطه نجسی لذت نمیبرم به طوری که اصلا تحریک نمیشم و در اون مواقع اصلا احساس خیس شدن و ترشح ندارم به عبارتی از حالت عادی خشک تر میشم و واقعا شوهرم اصلا این مسله رو نمیپذیره علت چیه ؟ باید چه کار کنم ؟
  • امنه ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    12 5
    سلام چند باری پیش اومده همسرم در حین رابطه به یکباره از حالت نعوظ خارج شده و دیگه به هر طریقی بر نمبگرده میخواستم بدونم علت چیه
  • نگار ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    49 9
    باسلام...من خانمی هستم 21 ساله الان2ساله ازدواج کردم و در طی این 2سال حتی 1بارم ارضاع نشده ام تاهمین 1ماه پیش روم نمیشد به همسرم بگم اما الان که گفتم نزدیک به 3هفته است که دیگر هیچ نزدیکی باهم نداشتیم والان از این شرایطی که پیش امده خیلی ناراحتم .ممنون میشم کمک کنین
  • fm ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    63 14
    باسلام حدودیک سال ازدواج کردم هیچ وقت تقاضای شوهرم رودرموردرابطه جنسی ردنکردم ولی بهم میگه که دوست داره من یکباررابطه رو شروع کنم ولی من نمیدونم چطوری لطفاراهنماییم کنید وبفرماییدچطورمیتونم تحریکش کنم؟؟اگه مقدوره به ایمیلم جواب رو بفرستید باتشکر...
  • س .ی ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    55 13
    باعرض سلام خدمت پزشک محترم من در رابطه جنسی باشوهرم هیچ گونه مشکلی ندارم تنهاچیزی که هست اینه که ایشون زمانی که ارضا میشند ومنی درحال خارج شدن است سردرد شدیدی دارند طوری که از فشارزیادی که بهشون وارد میشه لرزش شدیدتوی ناحیه سردارند ومن یاخودشون باید سرشون رابادودست فشار بدیم ودوطرف شقیقه ها درد زیادی همراه باحرکات شدید سر وکلمات راهم بریده بریده میگند چون لرزش زیاد دارندومن همیشه نگران این موضوع هستم که این فشارهای زیادکه روی سر ورگها وارد میشه باعث سکته مغزی نشه ومدت زمان این حالت1تا2دقیقه است لطفا من را راهنمایی کنید این حالات طبیعی است یانه وباید برای بهبودی ایشون چه کاری انجام بدهیم باتشکر از شما
  • زینب ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    33 2
    سلام من۲.۵ که ازدواج کردم و الان یک ساله بچه میخوایم وموفق نشدیم که بچه دارشیمقبلانم جلو گیریمون باکاندوم بوده وبعضی وقتا طبیعی الان ما چیکارکنیم؟
  • جواد ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    11 11
    باسلام آیا مصرف دارو ی ضد بار داری قبل از ازدواج که مشکل کیست تخمک داشته باشد خوب است یا خیر ؟باید یاد اور شوم که پزشک همچین داروی را پشنهاد کردن ... اگر نیست چی عوارض را در اینده به بار خواهد اورد ؟تشکر
  • محمد طاها ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    21 2
    اگه دستاتو شسته باشی، آره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • صدف ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    42 13
    سلام من سایت شما را خواندم ولی یه سوال دارم سوالم این است که من وقتی به دستشویی می روم و با آب گرم خودم را می شویم هنگامی که آب داغ به اندام تناسلی ام می خورد احساس خاصی می کنم آیا این عمل استمناء است
  • سامان ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    17 9
    با سلام 25 ساله هستم 10سال خودارضایی داشتم صبح که از خواب بیدار میشوم نعوض خوبی دارم اما در طی روز اصلا اینطور نیستم یا اصلا نعوض ندارم
  • رها ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    40 10
    باسلام‏ ‏خدمت‏ ‏اقای‏ ‏دکترمن‏ ‏حدودچهارماه‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏ازذواج‏ ‏کرده‏ ‏ام‏ ‏اماشوهرم‏ ‏خیلی‏ ‏بی‏ ‏میل‏ ‏است‏ ‏وزمانی‏ ‏که‏ ‏من‏ ‏به‏ ‏سمتش‏ ‏میروم‏ ‏به‏ ‏من‏ ‏میگه‏ ‏من‏ ‏ازاین‏ ‏عشق‏ ‏بازی‏ ‏هاخوشم‏ ‏نمی‏ ‏اید.درزمان‏ ‏عقداین‏ ‏طورتبود.ودرزمان‏ ‏امیزش‏ ‏تابه‏ ‏حال‏ ‏نتوانسته‏ ‏من‏ ‏را‏ ‏ارضاکندامامن‏ ‏به‏ ‏دروغ‏ ‏بهش‏ ‏میگم‏ ‏ارضاشدم‏ ‏بهم‏ ‏کمک‏ ‏کنید
  • saye ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    77 18
    با سلام من دختری 25 ساله هستم یک بار نامزدم منو مجبور کرد و با من ارتباط جنسی مقعدی برقرار کرد. زمان زیادی نیست که از این ماجرا میگذره. من خیلی بابت این موضوع ناراحت هستم حال روحیم خیلی بده. با توجه به اینکه این ارتباط فقط برای یک بار اتفاق افتاده میخواستم بدونم آیا ممکنه مشکل جسمانی پیدا کنم؟ لطفا راهنماییم کنید
  • زهره ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    20 10
    من 27 سال دارم وبرای بار دوم باردارم قرار شده تو اتاق عمل رحم رو ببندم تا دیگه باردار نشم میگن اگه رحم رو زود ببندی زود یا ئسگی برات پیش میاد در سن 40 سالگی حالا سوالم اینکه آیا با زود یائسه شدن نمیشه دیگه نزدیکی داشت آیا در نزدیکی به همسرم مشکلی پیش میاد یا نه ؟؟؟؟؟
  • hana ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    60 7
    با سلام بنده متاسفانه به مدت 2سال خودارضایی داشتم و تازه ازدواج کردم در رابطه با همسرم ارضا نمیشم همسرم خیلی ناراحت است لطفا منو راهنمایی کنید
    • نازی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      83 16
      سلام.خسته نباشید. من دختری18سالم.دوساله ازدواج کردم دراین دوسال ازرابطه باهمسرم فقط درد داشتم و ارضا نشدم درحالیکه هم خودم هم همسرم خیلی تلاش کردیم تا مشکلم برطرف بشه. هردومون هم گرم مزاجیم و خیلی همو دوست داریم و قبل رابطه صحبت میکنیم و همو آماده میکنیم اما من تحریک میشم و ترشحاتی دارم اما ارضا نمیشم و لذت نمیبرم و فقط درد دارم این مشکل خیلی منو همسرم رو عصبی کرده درضمن همسرم زود ارضا میشن. من قبلا خودارضایی میکردم اما ترک کردم و شنیدم که باعث میشد در رابطه لذت نبریم. آیا دیگه هیچوقت نمیتونم از رابطه لذت ببرم؟ خواهش میکنم جوابتون رو به ایمیلم ارسال کنید. خیلی ممنون
  • دکتر نرگس ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    4 3
    صفر لقاح گامت ها در دو هفته پس از اولین روز قاعدگی امکان پذیر است گلم جان
  • علیرضا ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    57 11
    با سلام.من 27 سالمه و 1سال هست ک ازدواج کردم تو این 1سال هیچ لذتی از نزدیکی با همسرم نبردم هر بار میخوام دخول کنم هی درد داره و گریه میکنه دیگه طوری شده زده شدم شاید در ماه 1بار همو به طور ناقص ارضا کنیم کم کم دارم ب خود ارضایی کشیده میشم لطفا راهنماییم کنین شرمنده رک حرف زدم بس روی من فشاره متشکرم.
  • بهارک ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    82 20
    با سلام همسر من تقریبا هر روز صبح که از خواب بیدار میشورد ، آلتش به صورت نعوظ است آیا مشکلی وجود دارد ؟همسر بنده 28 ساله هستن و ما از لحاظ رابطه جنسی مشکلی نداریم
  • farshid ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    12 1
    دوست عزیز درو د و دو صد بدرود تا الان که شما مشغول خود ارضایی بودی الان واقع بین باشین و از شرایط موجود لذت ببرید /هیچ وقت به گذشته افراد توجه نکن
  • علی ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    40 7
    با سلام ,من ۲۴سالمه گرم مزاجم و همینطور خانومم ,ولی نمیدونم چرا وقتی رابطه دارم تقریبا چهل پنج دقیقه یا بیشتر طول میکشه تا ارضا شم و مدام هم عرق میریزم وخیس میشم
  • javad ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    سلام من پسر 18 ساله ای هستم و تازه نامزد دار شدم میشه بی زحمت بگین کسی که برایی اولین بار به نامزد اش نزدیک میشه باید چه کارهایی رو انجام بده خواهش میکنم خوب واضع واضع توضیع بدید شریعت شرم نداره
  • Asal ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    56 15
    سلام من با همسرم تازه ازدواج کردیم من دوست دارم هرشب با همسرم رابطه داشته باشم. خواستم بدونم اگه هرشب نزدیکی داشته باشیم ممکنه خطری از نظر بیماری همسرم و تهدید کنه یا خیر؟ لطفا راهنماییم کنید
    • علیرضا ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      26 25
      هرشب؟؟؟؟؟خب بهش رحم کن حالا هرشب باید منیش بیاد ؟ سعی کن بدون نزدیکی و از راه های دیگه به میل خودت جواب بدی گاه ارامشی که خوابیدن رو سینه یا بازو همسر میده هیچ هم خوابی نمیده. بله ضرر داره هر شب منیش بیاد به هفته ای 1 بار راضی باش ولی 24 ساعته بوسش کن و بغلش باش سعی کن باهاش اروم بشی اگ بتونی با یک بوسه همسر هم میشه حس یک ارتباط کامل رو گرفت
  • رامین ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    11 2
    باسلام خدمت شما. جوانی هستم ۳۱ساله دوسال هست که ازدواج کردم بعدازیکسال میل جنسسیم کم شده اوایل از سیدنوفیل استفاده میکردم خوب بود ولی دیگه لذت بخش نیست الان جوری شده که خیلی سخت نزدیکی میکنم اونم به درخواسته همسرم .الان جوری شده که اصلاازهمسرم لذت نمیبرم که بخوام نزدیکی کنم هم خودم وهم همسرم اذیت میشیم
  • م.ت ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    44 18
    سلام من پسری 16ساله هستم که از کوتاهی آلت خودم خسته شدم.یکی دیگر از مشکلاتم این است که موقع ارضا شدن حدود 2_3از منی من به صورت جهشی خارج میشود و بعد از اون به صورت آرام خارج میشود و لازمه که بگویم منی من حدود 7_8 قطره است که رنگ زردی دارد و خیلی رقیق نیست.یکی دیگر از مشکلاتم این است که آلت من بدون دیدن حتی صحنه یا عکسی تحریک آمیز،تحریک میشود و خیلی زود به حالت نعوظ تبدیل میشود لطفا جواب سوال های من را به آدرس ایمیلم ارسال کنید /با تشکر فراوان
  • mostafa ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    25 7
    سلام خانم من زود انزالی داره چیکار باید بکنم ممنون میشم اگه راهنمای کنید
  • منیکا ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    54 3
    سلام 4 ساله ازدواج کردم اوایل ازدواجم همسرم بسیار خوب بود رابطه خوبی داشتیم ولی 6 ماه بعد تغییر کرد طوری که شاید 3 ماهم شده رابطه نداشته باشیم مهمترین نکته اینه فکر میکردم دچار بی میلی شده ولی این طور نیست چند باری دیدم دنبال همخواب میگرده و خود ارضایی میکنه.بارها ازش خواستم که به دکتر مراجعه کنیم متاسفانه منو بیمار میدونه واقعا من موندم بیشتر وقت ها به خاطر این مشکل دچار افسردگی و ناراحتی میشم از این که نادیده گرفته میشه نیاز های من.. اگر رابطه داشته باشیم به اصرار و خواهش منه اونم از بس سرد رفتار میکنه منو پشیمون میکنه از خواسته ام من باید چیکار کنم؟
  • علیرضا ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    24 5
    سلام خسته نباشید من 21سالمه مجرد هستم . چند ماه میشه وقتی نعوذ میکنم که اغلب هم خود خودی هست بد جوری زیر نافم احساس درد میکنم انقدر ک مجبور به خود ارضایی میشم وقتی این کارو میکنم چند دیقه بعد خوب میشم ترو خدا بگید مشکل از چیه به چه پزشکی باید مراجعه کنم بخاطر خود ارضایی هام بد جور احساس ضعف نفس و گناه میکنم
  • علیرضا ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    7 3
    سلام تنها راهش اینه هروقت احساس کردی این فکرا میاد ذهنت یه دور تسبیح ذکر بگی من خودمم مثل توم 22سالمه و شدیدا گرم هستم همیشه تو تخیلاتم چه فکر ها برا همسر ایندم نمیکنم و تنها راهی ک پیدا کردم و جواب داده فوری ذکر گفتنه
  • صادق ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    11 8
    درود جناب دکتر؛بنده پسری هستم 21 ساله،مدت 2 ماه میشود از گرم مزاج بودن،به تدریج سرد شدم،تا اینکه، الان زیاد تمایلی به سکس ندارم؛و نمیدانم دیقیقا چکار باید بکنم؛اگر میشود راهنمایی بفرمایید؛در ضمن بعد از 10 الی 11 روز،در خواب جنوب میشم؛در گذشته اگر رابطه ایی نداشتم در طول هفته؛هفته ایی یک بار این اتفاق میفتاد. با سپاس
  • بینام ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    48 16
    از یک خانم که شوهرش ۳ ماه دور باشد آیا او طاقت میتواند که شهوت خود را کنترول کندږ یک خانم هر چند روز بعد به رابطه جنسی ضرورت دارد؟؟؟
  • امیر غ ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    13 14
    سلام من بدن سازی کار میکنم و میخواهم به مسابقات پاور لیفتینگ شرکت کنم آیا نزدیکی با همسرم مانع پیشرفتم میشه
  • ساناز ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    59 12
    سلام و وقت بخير ًمن مدت هفت سال هست كه ازدواج كردم من و همسرم رابطه جنسی خيلي كمي با هم داريم ماهي يك بار يا دو سه ماه يك بار كه گاهي اونم از طرف من ميشه ، البته انزال زود رس نداره اما واقعا تمايلي هم نشون نميده و اعتراضي هم نميكنه منم ديگه حسي بهش ندارم ميشه لطفا راهنماييم كنيد
  • Masone ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    36 12
    من 1ماهه ازدواج کردم تمایل جنسی ندارم و سر این مسله هرشب شوهرم دلخور میشه ازم برعکس من تمایل جنسی شوهرم خیلی زیاده بعضی وقتابه اوجی میرسه ک میگه میرم خیانت میکنم ولی ده دقیقه بعدش معذرت خواهی میکنه اصلادوست ندارم شوهرم بهم خیانت کنه یابخاطره رابطه جنسی ازم دلخوربشه هنوزاول زندگیمه لطفاراهنمایم کنید چیکارکنم
  • فرید.ش ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    سلام ، ممنون بابت سایت مفیدتون و لطف بیکران شما در راهنمایی و پاسخگویی به سوالات جوانان من و همسری حدود یک ساله که با هم ازدواج کردیم ، رابطه خیلی خوبی داریم با هم ، به اندازه تمام دنیا همدیگه رو دوست داریم ، از کنار هم بودن لذت میبریم ، اما مشکل ما اینه که همسرم بعد یک سال هنوز دختره و باکره ، همسرم به شدت از رابطه میترسه ، سه - چهار ماه اول من میدیدم که داره تمام تلاشش رو میکنه ، سعی میکنه ، خودش دوست داره ، از من شرمنده میشه ، گریه میکنه ، اما واقعا ناخواسته نمیتونه ، دکتر ، مشاور و ... رو هم رفتیم اما بی فایده بود ، همش از من معذرت خواهی میکرد ، همش شرمنده بود ، منم که تلاشش رو میدیدم دلم میسوخت که به همه راه ها میره اما به مقصد نمیرسه ، منم دوستش داشتم و دارم ، برای اینکه ناراحت نشه کمتر ازش تقاضا میکردم ، یه نوعی وانمود کردم که من نیاز ندارم و این رابطه برام خیلی مهم نیست ، شاید رابطه ما از راه های دیگه به ۲۰ روز یک بار میرسید ، یه شبهایی قرص میخوردم که میل جنسیم کم بشه ، گاهی شب ها مثل دوران مجردی ارضا میشدم و خودمو خیس میکردم ، این کار انقدر ادامه پیدا کرد که الان واقعا حسم نسبت به قبل خیلی کمتر شده ، خیلی شب و روزهای سختی رو گذروندم ، خیلی شب ها همسرم که خوابید از شدت فشاری که روم بود گریه کردم ، سهم هر کدوم از ما از رابطه جنسی فقط در حد رابطه دوران عقد مونده ، فکر کنید برای یه مرد خیلی سخته که بتونه کنار بیاد با این شرایط ، مردی که ۲۸ سال پاک زندگی کرد ، مردی که تا ۲۸ سالگی حتی یک بار هم رابطه جنسی رو تجربه نکرده ، مث اینه که تشنه باشی و یه پارچ آب یخ دستت باشه و نتونی بنوشی ، اگر بمیرم هم نمیتونم به خیانت به همسرم حتی فکر کنم ، تو این مدت برای خالی کردن خودم حتی یه فیلم و عکس هم ندیدم ، اما الان داره سنمون میره بالا ، من نزدیک به ۳۰ سالمه ، منم دوست دارم زندگی رو تجربه کنم ، دوست دارم رابطه رو تجربه کنم ، تو رو خدا اگه راهی میدونید بهم بگید ، من میخوام یه رابطه سالم رو تجربه کنم ، خواهشا بهم کمک کنید
  • یاسر ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    46 7
    سلام؟من پسری هستم 21ساله من ی ساله قرص ترامادول مصرف میکنم من ی سال پیش ازداجم کردم الانم بچه دار نمیشم و خودمم فک میکنم علت بچه دار نشدن من از مصرف قرصه ولی خانومم هم عادتش درست نیست.حالا ایا مصرف ترامدول رو میشه جزو بچه ندار شدن من حساب کرد.از رفتن ب پزشک هم خجالت میکشم حالا اقای دکتر خودتون جواب بدین ی دنیا لطف کردین؟؟؟؟؟؟
  • هادی ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    66 25
    سلام . مردی 27 ساله هستم . 4 سال است ازدواج کرده ام و یک پسر 3 ساله دارم . متاسفانه نیاز جنسی من بسیار بالاست و تا به امروز نتوانسته ام راهی برای حل این مشکل بیابم . در دوران مجردی هفته ای 5 شب احتلام شبانه داشتم که به پزشک مراجعه کردم و ایشان بعد از خندیدن گفتند مشکلی نیست فقط آتیشت تند است . حالا بعد از ازدواج و گذشت 4 سال هنوز همان عطش فراوان در من وجود دارد . همسرم هم بسیار گرم هستند ولی بنده خدا جلوی من کم آورده اند . یک سال اول روزی 3 بار رابطه جنسی داشتیم . الآن به علت اینکه من بعد دچار کمر درد شدید میشم رابطه را به یک بار در روز رسانده ایم . راستش زندگیم مختل شده . واقعا اگر طی 40 ساعت یک رابطه جنسی نداشته باشم عصبی و دیوانه میشوم . لطفا راهنمایی بفرمایید .
  • احسان ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    0 0
    با سلام،میخاستم ببینم طول رابطه ی جنسی چقدر باشه متعادل هست؟یا بعد از چن دقیقه مرد ارضا شود طبیعی میباشد؟
  • ahmad ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    0 0
    سلام خسته نباشید پسری هستم 18 ساله من میتونن دو بار ارضا بشم با فاصله ی یکی دو دقیقه، یعنی یکی دو دقیقه بعد ارضا شدن میتونم دوباره واسه ارضا بعدی آماده بشم اصلا هم زود انزال نیستم میخواستم بپرسم آیا این کار ضرر داره ( بلافاصله بعد از ارضا شدن ، شروع کردن برای ارضای بعدی )؟
  • Shabnam ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    25 6
    سلام خسته نباشید 2ساله ازدواج کردم همسرم در عرض این 2سال براحتی ارضا میشد شاید زودتر از من یا همزمان ولی الان نزدیکه یه ماهه خیلی دیر ارضا میشه یا اصلا نمیشه من خیلی اذیت میشم همسرم سنگ کلیه داره احتمال داره از اون باشه یا احتمال داره چیزی مصرف میکنه؟؟؟
  • انجام پایان نامه ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    8 1
    کاش جایی بود میگفتید چطور باید از اندام های جنسی مراقبت کرد؟!
  • بي اسم ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    5 2
    سلام اگر زن متاهل با شوهر خود رابطه جنسى از طريق واژن نداشته باشد هرگز حامله نميشود؟
  • Ehsan ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    5 3
    سلام من ۱۶ سالمه و از ۱۳ سالگی خودارضایی میکنم چند روزی هست که متوجه بزرگ شدن اپیدیدیم سمت راست شدم چیکار باید بکنم . آیا خطرناکه؟
  • سمیه ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    با سلام من یه خانم ۲۸ ساله هستم تو یه مطب منشی گری میکنم والان نزدیک به یه هفته میشه تخمک گذاری انجام دادم وتو مطب دندون پزشکی عکس گرفته میشه وچون اشعه داره دکترش میگه که برای من خیلی ضرر داره اما من ازیه پزشک مامایی زنان زایمان پرسیدم ایشون گفتن ک فقط نباید تو اتاق عکسبرداری باشم .الان من باید چیکارکنم .ممنون میشم راهنماییم کنید
  • ناشناس ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    من دوسال ازدواج کردم و هنگامی که با همسرم رابزه دارم با نوازشون تحریک میشم ولی زمانی که دخول انجام میشه تمام حسم از بین میره و خودم با دست بدنمو مالش میدم و ارضا میشه از دفتر مرجع تقلید پرسیدم میگه گناهه حالا برام سوال پیش اومده که واقعا این کار گناه هست یا نه ممنون میشم کمکم کنین
  • امیر ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    سلام پسری هفده ساله هستم تا حالا حتی یک بار هم خودارضایی نکردم ولی چندروزی بود که جلوی آلتم احساس میکردم که یک چیزی هست و بیرون نمیاد و استبراء کردم ولی اتفاقی نیفتاد و مجبور شدم که خودارضایی کنم .زمانی که منیم خارج شد به رنگ زرد بودو اصلا احساس سستی توی پاهام نکردم میخواستم بدونم زرد بودن مایع منیم مشکلی نداره؟
  • Hjj ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    سلام همسرم 28 سالشه مشکل زود انزالی داره و آلات‌ش کامل کامل سفت نمیشه و وقتایی که زیاد معاشقه میکنه آلات‌ش می‌خوابه یا وقتی رابطه جنسیمون یکم طول بکشه بازم آلات‌ش می‌خوابه هردکتری که رفتیم علتش رو نمیگن فقط قرص میدن و قرص سیلدنافیل هم دیگه اثر نمیکنه واقعا خیلی خسته شدم نمیدونم چکار کنم دکترا نمیگن مشکلش چیه میگم قرص نمیخوام چون درمان قرص موقت هست آزمایش هورمون هم داد مشکلی نداشت