اجرای طرح پلاسما فرز با نصب و راه اندازی یک دستگاه دیالیز خشک در بخش I.C.U بیمارستان بزرگ نفت اهواز با پیگیری و تلاش مدیریت بهداشت و درمان اهواز آغاز شد.

اجرای طرح پلاسما فرز در بیمارستان بزرگ نفت اهواز آغاز شد
سلامت نیوز :اجرای طرح پلاسما فرز با نصب و راه اندازی یک دستگاه دیالیز خشک در بخش I.C.U بیمارستان بزرگ نفت اهواز با پیگیری و تلاش مدیریت بهداشت و درمان اهواز آغاز شد.
مینا اشرف پور ، مسئول بخش I.C.U این بیمارستان در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز در اهواز گفت: دستگاه CRRT ( دیالیز خشک )، پیشرفته ترین دستگاهی است که می تواند پلاسما فرز را برای بیماران انجام دهد.با خریداری و نصب این دستگاه می توان عمل پلاسما فرز را برای تمام بیماران نورولوژی به نحو احسن در بیمارستان بزرگ نفت انجام داد. وی همچنین افزود: تا پیش از نصب این دستگاه ، بیمارانی که در این بخش بستری بوده و به دیالیز نیاز داشتند با تمهیدات بسیار همراه با دستگاه ونتیلاتور و اسکورت بیهوشی به بخش دیالیز منتقل می شدند. اما هم اکنون با وجود دستگاه CRRT ، این عمل در بخش I.C.U انجام می شود. پلاسما فرز عملیاتی است که خون به دو قسمت سلول ها و پلاسما تقسیم می شود.سپس پلاسما با فرآورده های دیگر جایگزین شده و دوباره به بدن همان بیمار تزریق می شود. دستگاه CRRT یک سیستم ساده و منحصر به فرد جهت تصفیه سازی خون است که برای استفاده از شرایط اورژانسی طراحی شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha