سلامت نیوز : چهار دستاورد مشترك مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت و پژوهشكده محیط زیست دانشگاه علوم پزشكی تهران ظهر امروز با حضور معاون بهداشتی و معاون امور مجلس وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان و مدیران این وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشكی تهران رونمایی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سامانه جامع اطلاعات بهداشت محیط كشور، سامانه بازرسی با بهره‌گیری از شبكه تلفن همراه، بانك اطلاعات پژوهش‌های زیست محیطی ایران و الزامات، دستورالعمل‌ها و رهنمودهای تخصصی تهیه شده امروز به صورت رسمی معرفی و رونمایی شدند.

دكتر كاظم ندافی در این زمینه در مراسم رونمایی از این دستاوردها گفت: با توجه به گسترش فعالیت بهداشت محیط و همچنین افزایش تعداد اماكن تحت پوشش بهداشت محیط و با توجه به محدودیت منابع و نیروی انسانی، استفاده از تكنولوژی تلفن همراه بازرسی از مراكز را تسهیل می‌كند.

وی با اشاره به معرفی بانك اطلاعات پژوهش‌های زیست محیطی ایران گفت: این بانك قابل دسترس برای عموم مردم است.

ندافی با اشاره به تدوین سند راهبرد ملی بهبود كیفیت آب شرب نیز گفت: این سند یكی از اسناد مهم و پایه‌ای است كه همكاری های 15 ساله كشور را در بر می‌گیرد.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به تدوین نقشه تحول نظام سلامت و اهداف این نقشه در زمینه بهداشت محیط نیز گفت: این سند از جمله اسناد ارزشمند است كه می‌تواند راهگشای ارتقای سلامت كشور باشد. وظیفه ما آن است كه اهداف این سند را به بسته‌های اجرایی تبدیل كرده و پس از تصویب مجلس به اجرا برسانیم.

وی با اشاره به تاكید سند تحول نظام سلامت مبنی بر بهره مندی از محیط زیست مطلوب، گفت: بهره گیری از نوآوری و فناوری مطلوب در این سند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. كاهش بار ناشی از عوامل خطر بیماری‌ها، آلاینده‌های زیست محیطی، ارتقای نظام جامع بازرسی و پاسخگویی به شكایات، بهبود حفاظت مردم در برابر پرتوها و ... از جمله اهداف بیان شده در سند تحول نظام سلامت است. در مجموع حداقل سه مورد از اهداف تعیین شده در سند تحول نظام سلامت مربوط به بهداشت محیط است.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت در پایان گفت: مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت یكی از پیشگام ترین بخشهای وزارت بهداشت برای تحقق اهداف سند تحول نظام سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha