شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 43766
سلامت نیوز: اگر شما هم آبریزش بینی‌تان شروع شده و چشمانتان می‌سوزد؛ اگر گلویتان درد می‌کند و سرتان تیر می‌کشد؛ ممکن است سرماخوردگی داشته باشید اما امسال این علائم در این فصل هم ممکن است نشانه‌ای از آلرژی باشد.

با کوتاه شدن زمستان و سرمای خفیف زمستان ممکن است آلرژی که همزمان با فصل بهار از راه می‌رسد، امسال زودتر مهمان شما شود البته اگر شما جزو افرادی باشید که هر سال با شروع بهار نسبت به گرده درختان و شکوفه‌ها حساسیت نشان می‌دهند. در آمریکا مرکز آسم و آلرژی هر سال میزان گرده گیاهان را اندازه می‌گیرد و مسئول این مرکز معتقد است که تا به حال هیچگاه میزان گرده‌ها در این فصل تا این اندازه بالا نبوده است.

به همین علت هم آنها معتقدند احتمال دارد که افراد مبتلا به آلرژی امسال زودتر از سالهای قبل علائم حساسیت فصلی شان شروع شودو به همین علت هم امسال فصل آلرژی طولانی‌تر از همیشه خواهد بود. احتمال دارد شما هم با شروع این علائم دچار سردرگمی شوید و ندانید که آلرزی شما شروع شده و یا سرما خورده‌اید. با این حال بهتر است از قرار گرفتن در معرض گرده گیاهان خودداری کنید.

یعنی کمتر در فضای باز تردد کنید. اگر مجبور هستید به فضای باز بروید از ماسک برای پوشاندن راه تنفسی‌تان استفاده کنید. وقتی در داخل منزل هستید پنجره‌ها و منافذ را بسته نگهدارید. اگر امکانش را دارید از سیستمهای تصفیه هوای منزل استفاده کنید و یادتان باشد که فیلتر دستگاه را مرتب عوض کنید. قبل از خواب حمام کنید تا گرده‌هایی که در لابه لای موهای شما جا خوش کرده‌اند روی بالش شما نریزند و شب بتوانید خواب راحتی داشته باشید.‏‎ ‎

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha