سلامت نیوز : هر چند استفاده از روش درمانی ایمپلنت برای جایگزینی دندان های از دست رفته سن خاصی ندارد ولی بهتر است بعد از بلوغ جسمی از این روش استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز دکتر افشین حراجی رئیس دومین کنگره ایمپلنت خلیج فارس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه درمان ایمپلنت یکی از روش های موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته از یک دندان تا تمام دندان ها است، گفت : با توجه به پیشرفتهای به دست آمده در حوزه مواد اولیه و روش های جراحی فک و صوت و کاشت ایمپلنت، در حال حاضر امکان استفاده از این شیوه برای فک های تحلیل رفته میسر است.

وی تصریح کرد : بهره مندی از ایمپلنت نسبت به روشهای قدیمی مانند بریچ، پست و نیز استفاده از دندانهای پارسیل و کامل به دلیل مشکلات و معایب کمتر مانند عدم تراش و از بین رفتن بخش های سالم دندان و بافت های زیرین و احساس بهتر بیمار، بسیار مناسب تر است.

دکتر حراجی با اشاره به اینکه در روش کاشت ایمپلنت به واسطه کاشت یک پایه در داخل استخوان فک، بیمار بعد از چند ماه می تواند به راحتی در اجتماع ظاهر شود ادامه داد : هر چند استفاده از ایمپلنت محدودیت سنی ندارد ولی بهتر است پس از پایان سن بلوغ جسمی بوده و بهترین زمان جهت استفاده از ایمپلنت همان زمان از دست دادن دندان یا دندان ها بوده به طوری که سه ماه بعد از ، از بین رفتن دندان بهترین فرصت جهت انجام ایمپلنت است.

رئیس دومین کنگره ایمپلنت خلیج فارس یادآور شد : هر چه فرایند کاشت ایمپلنت به عنوان واحد جایگزین دندان از دست رفته به تعویق بیافتد به دلیل ایجاد تغییرات فیزیولوژی در استخوان، استخوان تحلیل رفته و درمان های بعدی را با مشکل مواجه کرده که هزینه های بیشتری نیز در پی خواهند داشت .

وی در پایان با اشاره به جمعیت ایران نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه بیشتر است یادآور شد: در حال حاضر ایران یکی از بزرگترین مصرف کننده های ایمپلنت در خاورمیانه بوده که ایمپلنت درمان شناخته شده ای در کشورمان محسوب می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha