سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی تخصصی باروری ناباروری گفت: هر تحقیق حوزه ناباروری نیازمند ۵ میلیون تومان بودجه است که تنها ۱ تا ۲ میلیون آن پرداخت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر پارسانژاد در گفتگو با خبرنگار سینانیوز اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه باروری و ناباروری ارائه بدون مشورت دارو‌ها است که با نادیده گرفتن کار‌شناسان انجمن، دارو‌ها به جامعه ارائه می‌شود که ممکن است اثر بخشی نداشته باشند.

وی گفت: در مواجه به چنین موردی از نتایج و اثربخشی دارو‌ها اطلاعاتی به دست نیامده و صرفا کاری تجاری محسوب می‌شود.

رئیس انجمن علمی تخصصی باروری ناباروری یادآور شد: طی سالهای اخیر تعداد مقالات رشد بسیاری داشته به طوری که ۸۷ مقاله در انجمن نازایی خاورمیانه از کشورمان ارائه شده بود که بیشترین مقالات این حوزه بوده که اکثرا در کتابهای مرجع دنیا که تدریس می‌شوند از نظریات دانشمندان ایران استفاده شده است.

وی در ادامه کمبود بودجه را از دیگر مشکلات این عرصه خواند و اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی این حوزه کمبود بودجه است که با توجه به تعداد تحقیقات، بودجه‌های بسیاری لازم دارند.

دکتر پارسانژاد با اشاره به اینکه متوسط هزینه هر تحقیق در حوزه ناباروری حدود ۵ میلیون تومان است درحالی که حدود ۱ تا ۲ میلیلون تومان در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha