سلامت نیوز : یک روانپزشک گفت: افراد مبتلا به افسردگی و اختلال عاطفی فصلی بیشتر از دیگران دچار افزایش اشتها و وزن و مشکلات ناشی از این عوارض می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ، محسن عابدینی نیا روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اختلال عاطفی فصلی بروز مشکلات و اختلالاتی همچون افسردگی، خستگی و بی حالی است که در طی آن، فرد مبتلا علائم و نشانه هایی از اختلالات جسمی را نیز تجربه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع اختلال عاطفی فصلی درفصل سرما به اوج خود می‌رسد تصریح کرد: افراد مبتلا به افسردگی و اختلال عاطفی فصلی، علاوه بر مشکلات روانی، درجات مختلفی از مشکلات جسمی را تجربه کرده و بسیاری از تنظیمات بدنی آنها بر هم می‌خورد.

عابدینی نیا با بیان اینکه متابولیسم و سوخت ساز بدنی در افراد مبتلا به اختلال عاطفی ممکن است دچار مشکل شود تاکید کرد: افراد مبتلا به افسردگی و اختلال عاطفی فصلی، بیشتر از دیگران دچار افزایش اشتها و وزن و مشکلات ناشی از این عوارض می شوند.

این روانپزشک یادآور شد: علاوه بر افزایش اشتها و وزن، اختلال عاطفی فصلی با مشکلات و اختلالات مربوط به خواب نیز در ارتباط بسیار نزدیک است.

عابدینی نیا گفت: بسیاری از مطالعات و شواهد نشان می‌دهد که بروز اختلال عاطفی فصلی به طور عمده با کوتاه شدن روز و در نتیجه کمبود نور در ارتباط است ضمن آنکه عوامل دیگری همچون توقعات اضافی در خصوص کار و زندگی نیز با این بیماری ارتباط دارد.

وی یادآور شد: نوردرمانی، ورزش منظم و پیاده روی و همچنین دارو درمانی از جمله راههای پیشنهادی برای درمان افسردگی و اختلال عاطفی فصلی است.

عابدینی نیا خاطرنشان کرد: شیوع افسردگی و اختلال عاطفی فصلی با آغاز فصل بهار تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و مبتلایان به این اختلال در فصول بهار و تابستان، یا به طور کامل و یا به میزان بسیار زیاد از علائم مشکلات ناشی از اختلال عاطفی فصلی رها می شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha