اتحادیه صنفی عینک سازان از فروردین ماه سال جاری اقدام به جمع آوری عینک‌های آفتابی غیراستاندارد كرده که تاکنون 3 هزار نوع از این عینک‌ها جمع آوری شده است.

علیرضا یاوریان فر رییس اتحادیه عینک سازان استان تهران با اعلام این خبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، گفت: همزمان با آغاز هفته سلامت (18 فروردین ماه) و در آستانه فرارسیدن فصل تابستان اتحادیه عینک سازان جهت جلوگیری از توزیع عینک‌های آفتابی غیراستاندارد از مراکز و فروشگاه‌های توزیع کننده عینک بازدید به عمل می آورد.

وی با اشاره به این که علاوه بر جمع آوری عینک‌های آفتابی غیراستاندارد ، آموزش‌هایی نیز به فروشندگان و عینک سازان ارائه می شود، افزود: این آموزش‌ها شامل جدیدترین روش‌های تشخیص عینک‌های غیراستاندارد از استاندارد وارداتی است.

یاوریان فر، تشخیص عینک آفتابی استاندارد را توسط افراد عامی امری مشکل دانسته و تصریح کرد: بهترین کار در این رابطه خریداری عینک از مراکز معتبر فروش و دارای پروانه ساخت و کسب است همچنین بهتر است افراد هنگام خرید عینک آفتابی از فروشنده بخواهند تا آن را توسط دستگاه تست UV آزمایش کند، در این صورت می توان از استاندارد بودن عینک خریداری شده مطمئن شد.

لازم به ذکر است، پنجمین نمایشگاه تخصصی عینک و تجهیزات چشمی 9 تا 12 خرداد ماه سال جاری در مرکز آفرینش های فکری کودکان و نوجوانان برپا شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha