سلامت نیوز: كارمندانی كه زمان زیادی را در محل كار خود سپری می‌كنند با احتمال بیش از 2برابر در خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

محققان انگلیسی اعلام كردند افرادی‌كه بیش از 11ساعت در روز در محل‌كار خود به سر می‌برند، به‌شدت خود را در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار می‌دهند. خطر بیشتر متوجه زنان، جوانان و افرادی است كه درآمد پایینی دارند. البته مردان با داشتن شرایطی می‌توانند از افسردگی در امان بمانند. برای مثال درصورتی‌كه میزان درآمد مردان بالا باشد یا شغل‌شان را دوست داشته باشند، می‌توان به پایین آمدن احتمال ابتلا به افسردگی در آن‌ها امیدوار بود اما زنان حتی با داشتن شغل پردرآمد هم ممكن است به افسردگی دچار شوند.

داشتن مسئولیت‌های زیاد در بیرون و داخل خانه باعث می‌شود، قرار گرفتن ساعت‌های طولانی در محل‌كار در هر شرایطی منجر به افسردگی زنان شود. جوانان هم به‌دلیل آن‌كه برای پیشرفت شغلی تلاش می‌كنند و از سوی دیگر هنوز از نظر اقتصادی به ثبات نرسیده‌اند، بیشتر افسردگی را تجربه می‌كنند.افرادی‌كه ساعت‌های طولانی در محل‌كار خود باقی‌ می‌مانند، بیشتر به سراغ مواد‌غذایی ناسالم مانند فست‌فودها، چیپس، بیسكویت و مانند آن می‌روند. چربی‌های ناسالم موجود در این غذاها توانایی مغز را كاهش داده و خطر افسردگی را بیشتر می‌كنند.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha