سلامت نیوز : یک استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا با بیان این که در 75 درصد موارد سرطان «آیت» در مردان دیده می‌شود، گفت: این نوع سرطان از ناحیه معده شروع می‌شود و شیوع آن در مردان به دلیل مصرف دخانیات و عدم رعایت رژیم غذایی مناسب شایع‌تر از زنان است.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر محمد احمدپور در گفت وگو با ایسنا ، به شایع‌ترین سرطان‌ها در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان پوست و سرطان آیت چهار سرطان بسیار شایع در ایران و سایر کشورهای دنیا است که می‌توان با آموزش‌های پیشگیرانه‌ی لازم درصد بروز این سرطان‌ها را کاهش داد.

وی در ادامه با بیان اینکه سرطان‌های پستان، رحم و پوست در زنان شایع‌تر است، اذعان کرد: در صورتی که تمامی اقدامات پیشگیرانه به خانم‌ها آموزش داده شود، از شیوع این سرطان‌ها کاسته می‌شود و می‌توان به ریشه کن شدن آنها امیدوار بود.

این فوق تخصص قلب با اشاره به شیوع 75 درصدی سرطان آیت در مردان، تصریح کرد: این نوع سرطان از ناحیه معده شروع می‌شود و شیوع آن در مردان به دلیل مصرف دخانیات و عدم رعایت رژیم غذایی مناسب شایع‌تر از زنان است.

این فوق تخصص قلب در ادامه اظهار داشت: انجام برخی از عادت‌های غیرضروری مثل استفاده از کمربند در زنان به دلیل فشاری که به مرور زمان در ریه و معده وارد می‌کند امکان ابتلا به سرطان آیت در این گروه را افزایش می‌دهد.

دکتر احمدپور با اشاره به اینکه برخی سرطان‌ها در دنیا مختص مردان است، اظهار کرد: سرطان چشم (سیت) در مردان به دلیل سر و کار داشتن با مواد حرارتی و شیمیایی شایع‌تر از خانم‌ها است.

این استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا، ضعف ناگهانی چشم را شایع‌ترین علائم سرطان چشم دانست و افزود: در اثر این نوع سرطان دید چشم انسان در مدت یک هفته افت شدید پیدا می‌کند که در نهایت به مرور زمان منجر به کوری فرد می‌شود.

دکتر احمدپور در پایان خاطرنشان کرد: سرطان «سیت» در قاره آسیا یک بیماری ناشناخته محسوب می‌شود در حالی که در آمریکا برای درمان آن برخی اقدامات اولیه صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha