سلامت نیوز: 10 توصیه به والدین برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان10 توصیه به والدین برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان

1- وقتی فرزندتان به جایی می رود که محیط مناسبی ندارد در کنارش باشید و سپر بلای او شوید. اگر همراه او به میهمانی رفتید که الکل و مواد مخدر در دسترس بود فورا او را از میهمانی خارج کنید.


2- دوستان فرزندتان و والدین شان را به خوبی بشناسید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید فرزندتان با چه کسانی معاشرت می کند.


3- اگر نمی توانید همراه فرزندتان در خانه باشید، از طریق تلفن با او در تماس باشید. به دوستان یا همسایگان بگویید تا مراقب فرزندتان باشند و برای آنها برنامه های سرگرم کننده تدارک ببینند.


4- با فرزندتان درباره مواد مخدر و اعتیاد صحبت کنید. برای شروع بحث می توانید از برنامه های رادیو تلویزیون استفاده کنید.


5- مدارس معمولا باشگاه ها و ورزش های گوناگون را به دانش آموزان معرفی می کنند. این کار به نوجوان کمک می کند تا زمان کمتری را به بطالت بگذراند. بررسی های دانشمندان نشان داده نوجوانانی که زمان کمتری را به بطالت می گذرانند کمتر به مواد مخدر معتاد می شوند.


6- هنگام خروج فرزندتان از خانه از او بپرسید با چه کسی بیرون می رود؟ کجا می رود و چه خواهند کرد؟ پس از بیرون رفتن از خانه او را کنترل کنید. با والدین دوست فرزندتان تماس بگیرید و این کار را با کمک و مشارکت آنها انجام دهید.


7- سرمشق فرزندتان باشید. اگر سیگار می کشید مسئولیت اش را به عهده بگیرید و هرگز مخدر مصرف نکنید.


8- اگر فرزندتان اشتباه کرد، نگران نشوید، دنیا به آخر نرسیده است. با ایجاد باور در خانواده تان و انتخاب روش های زندگی سالم به جنگ مشکلات بروید.


9- ارتباط خود را با فرزندتان به وسیله انجام کارهای مشترک حفظ کنید. برنامه دقیقی طراحی کنید و برای اجرای آن از فرزندتان کمک بگیرید. اگر امکان دارد، سه وعده غذا را با هم بخورید. پژوهش ها نشان داده کودکانی که از شام خوردن با والدین لذت می برند در دوران نوجوانی کمتر به مصرف مواد مخدر رو می آورند.


10- خصوصیات اخلاقی و شخصیتی عجیب و غریب را از خود دور کنید. اجازه ندهید اشتباهات شما فرزندان تان را به سوی مواد مخدر بکشاند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری اولیه از اعتیاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha