سلامت نیوز : در بیماری کبد چرب؛ متاسفانه بیشتر بیماران بدون علامت اند ولی50درصد موارد افراد دچار ضعف، خستگی و احساس ناراحتی در قسمت بالای شکم خود می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا گفت: بیماری کبد چرب  عبارت است از آسیب سلول های کبدی در اثر تجمع ذرات چربی در کبد. شیوع آن در اروپا و آمریکا 14 تا 20 %  است ولی در ایران آمار دقیقی در دست نیست و حدود 30 % تخمین زده می شود .

دکتر بابک پزشکی افزود: البته آنچه مسلم است این بیماری در جامعه امروزی ما رو به افزایش است بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم در مورد ماهیت این بیماری و عواقبی که در دراز مدت بر سلامتی آنها دارد واقعاٌ گام مهمی در مقابله با این بیماری و کنترل روند روبه رشد آن در جامعه است.

این متخصص داخلی و بیماری افزود: کبد چرب بر دو نوع است: کبد چرب بدلیل مصرف الکل و کبد چرب بدون مصرف الکل .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا گفت: میزان بروز بیماری کبد چرب اندکی در خانمها شایعتر از آقایان است. وجود عوامل خطری همچون چاقی, دیابت, فشار خون و بالا رفتن چربی خون همگی می توانند باعث بروز این بیماری شوند.

دکتر پزشکی افزود: متاسفانه بیشتر بیماران بدون علامت اند ولی ممکن است در 50% موارد افراد دچار ضعف، خستگی و احساس ناراحتی در قسمت بالای شکم خود شوند این بیماری در صورت عدم کنترل به سمت سیروز و نارسایی کبدی پیشرفته می رود و باعث بروز علائمی چون زردی, آب آوردن شکم و ورم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha